Samletråd for spørsmål om klokkemerker og modeller

Ebel, lite omtalt nydelige ur, interessant merke.
ebel-1911-btr-caliber-240-profile.jpg

Flott post, Stunna; that`s the spirit! Du har en klokkeentusiasme som vil gi deg mye glede og koste deg dyrt ;)

:D

Dyrt vil det nok bli,hehe :) men det er prisen en må betale for et stykke kunstverk på armen! :D Andre bruker penger på kunst i form av bilder på veggen, vi her på TS bruker penger på kunst på håndleddet! :D :D

Riktig så enig, kommer inn på radar for egen del noen ganger. Skal ikke rangere dem i eksklusiviter men Fortis skulle jeg gjerne sett mer til her
@alle ; Sjekk ut gode gamle Ebel Discovery. Billig penge på nettet, nydelige ur etter min mening. Endte nesten opp med en slik på begynnelsen av nittitallet.

Gikk en world timer Ebel Voyager på bukta i natt til den lille summen av $940, dette er med solid gull bezel.

Var uhyre nære å legge et bud men kredittkjøp av klokke til den prisen skurrer dårlig for en ansvarsfull tobarnsfar. Blir i stedet overtidsarbeid i helgen så er halve summen berget :)

Noen her som har noen erfaringer/meninger om Tissot sin Sea Touch modell?

tissot_sea-touch.png

Her er en kul video av klokken:
[video=youtube;6eE-bLJAl4U]http://www.youtube.com/watch?v=6eE-bLJAl4U[/video]

Noen her som har noen erfaringer/meninger om Tissot sin Sea Touch modell?

Ikke i det hele tatt. Men Tissot sine T-touch får mye skryt rundt omkring, skulle da tro at Seatouch`en også er av kvalitet. Estetisk sett liker jeg uret veldig godt. Eneste minus for meg er omkretsen, det er ikke det minste uret på markedet. Men flott ja..

Ikke i det hele tatt. Men Tissot sine T-touch får mye skryt rundt omkring, skulle da tro at Seatouch`en også er av kvalitet. Estetisk sett liker jeg uret veldig godt. Eneste minus for meg er omkretsen, det er ikke det minste uret på markedet. Men flott ja..

Tenkte Sea Touchen eventuelt kunne bli en hverdags "beater" ;)

Tenkte Sea Touchen eventuelt kunne bli en hverdags "beater" ;)

Om du trenger dybdemåler på hverdagsbeateren din så foreslår jeg en virkelig episk klassiker. Denne fra Citizen. Denne har eksistert lengre enn du har levd og er fortsatt et syn. Prisen er nok det halve av seatouch`en også

285068e776082956509b33bac7959f3c.jpg

Ok jeg har aldri vært helt på highend ur, det blir ofte for dressy for meg. Men nå har jaggu meg jeg også kommet over en rugg som traff. Limitert til 10ex, selvfølgelig i titan og i mine øyne et syn for guder.
girard-perregaux-laureato-tourbillon-sous-trois-ponts-5.jpg

Girard Perregaux Laureato Tourbillon...

Hmm til tross for at jeg ikke liker når det blir for mye på og rundt skiven er det absolutt noe fengende med denne her. Legg merke til Powerreserve-indikatoren i tallet 12.

JR_DiverscopeLPR_2.jpg

Jeanrichard diverscope..

Kan noen fortelle meg hva som er spesielt med Tonneau klokker? bortsett fra at de er utrolig tøffe, og som oftest VELDIG dyre!