Saltvann i Monster

Medlem
8. jan. 2012
Innlegg
156
Sted
Bodø
Heisann.

Jeg dykka i går, glemte Monsteret mitt i draktlomma, og det fikk seg en tur til 30 meters havdyp. I utgangspunktet ville det nok ikke vært et problem, men siden klokkas dykk egentlig ikke var planlagt, sjekka jeg heller ikke at krona var ordentlig skrudd til.

Nå i kveld ser jeg dugg på innsida av glasset. Helv...

Jeg har ikke verktøy til å få av baklokket for å få skylt med ferskvann/tørke.

Noen førstehjelpsråd ut over det?
Er det noe sted jeg kan gå til i Oslo i morgen tidlig for å redde ei billig klokke med noe sentimental verdi? I verste fall skifte av urverk?

Klokka er modifisert med ny rød sekundviser og safirglass, og jeg ville gjerne beholdt det.
 
Det vil ikke hjelpe å skylle urverket med ferskvann. Da vil bare alle de delene som ikke allerede er angrepet av rust bli angrepet av rust. Vil tro at dersom urverket har tatt skade så er det aller billigste å bestille et nytt urverk på nett til 500-lappen. Tviler på at noen urmaker kan gjøre jobben med å fikse det nåværende urverket noe billigere. Et triks for å prøve å få av baklokket er å bruke en saks og sette spissene på saksen inn i hakkene på baklokket. Da vil det iallefall tørke litt raskere. Dra ihvertfall ut kronen.
 
Saltvann er verste...Det ruster veldig fort innside: Da er det bare å ta den snarest til urmakeren for en diagnose.
Urverket kan byttes til billig penger på disse modeler.
Lykke til
 
Du kan jo ta den til Urmaker Sutterud ( @Arcticboy ) på Bjølsen i morgen. Han kan nok ta en titt og gi deg gode råd for hva som er best å gjøre :)
 
Redigert av en moderator:
Tusen takk for raske svar!

Blir nok en liten tur til Bentsebrugata i morgen tidlig, ja. Jeg regner vel egentlig med at en transplantasjon er eneste behandling.

Skrekkelig ergerlig, dette her. Bare min egen feil.

Igjen, takk!