Saltvann + Black Bay = Sant?

Medlem
17. juli 2013
Innlegg
136
Sted
Stabekk
Hei!
Jeg har hatt med meg min Black Bay på badeferier fra den var ny i 2014. Jeg har alltid passet på å skylle den i ferskvann etter bruk, kanskje ikke umiddelbart, men alltid ved dagens slutt.
Etter hver sommer har det dukket opp flere "flekker" på glasset som ikke vil bort, dette er selvfølgelig ikke noe big deal, men føyer seg inn i rekken av i-landsproblemer i hverdagen:)
Jeg har forsøkt grundig gnikking med Zalo og diverse andre relativt milde midler uten hell.

Etter hva jeg har funnet av info på nett så har ikke Black Bay AR-coating så da kan jeg ikke pusse bort denne med Cape Cod.
Har andre opplevd noe lignende og har tips? Min Sub er også mye i vannet, men på den er det ingen saltvanns flekker.


BB Salt 1.jpg
BB Salt 2.jpg
 
No har eg ikkje vert bort i akkurat dette problemet, men har vert bort i lignende i heimen på grunn av hardt vatn. Vask og den slags vert veldig flekkete og det går ikkje vekk uansett kor mykje eg skura med både det eine og det andre. Eg vart tipsa om å bruke mikrofibersvamp og det fungerte nesten like bra som ei Zaloreklame, alt såg nypolert ut med liten innsats.

No har eg null peiling på kva effekt dette kan ha på safir/SS (har ikkje sett på vasken med lupe), så eg kan ikkje garantere at det ikkje vil sette spor. Eg veit heller ikkje om flekkene på klokka er skitt eller om det er noko anna som er på gang.
 
  • Liker
Reaksjoner: Vibes