J
Jeg synes derimot at det er betenkelig når man prøver å gjøre forretninger på å kjøpe en haug av nye klokker på ebay utelukkende for å selge dem på forumet.
Han utgjør jo bare enda et fordyrende mellomledd,og de som skulle være så uheldige å kjøpe noe av ham vil jo nødvendigvis betale mer enn om man hadde kjøpt den samme klokka på ebay selv..?
Murias: Alle har lov til å ha en mening om denne saken og alle har lov til å la være å handle med JoHa, dersom man ønsker det.
Hva JoHa gjør rent praktisk i forhold til toll og avgifter angår ingen andre enn JoHa og skatte-/tollmyndighetene. Det bør du holde deg for god til å kommentere.
Helt klart,alle burde ha lov til å handle fra Joha så lenge forumet ikke legger noen begrensninger på å drive business på andre medlemmer.
Samtidig bør man heller ikke bli overrasket om noen stiller spørsmåltegn ved selve opplegget og lovmessigheten ved det.
Om han tjener noen kroner på dette; hva gjør vel det? Dersom man ønsker å gjøre ventetiden kortere og bekymringene mindre, kan man velge å kjøpe klokken av ham. Vil man spare noen kroner kan man gå på bukta og kjøpe klokken selv og vente på at den skal skipes og tolles.
Hold deg for god til å rakke ned på andre bare fordi om de har gjort en god handel. Når det gjelder kommersielle aktører, så er det vel et par andre her inne som også promoterer sine varer på forumet... Kan ikke se at du har kommentert det på noen måte...
Alle som poster noe i kjøp og salg promoterer jo sine varer,men Joha er så vidt jeg kjenner til den eneste som kjøper varer som utelukkende er ment for å selges videre med fortjeneste.
Jeg rakker ikke ned på noen,jeg synes bare det er utrolig dårlig stil,og ville gjerne ha en avklaring på om den typen forretninger er greit her på tidssonen.. noe majoriteten tydeligvis mener at det er.
Og linken er absolutt ikke blind.
Jeg har ingen problemer med salg av nye ur generelt,alle kan gjør et bomkjøp nå og da,og det å gi noen andre muligheten til å kjøpe det til redusert eller lik pris vil bare føre til at flere kan få prøvd ut modeller de ellers ikke hadde kjøpt.
Jeg synes derimot at det er betenkelig når man prøver å gjøre forretninger på å kjøpe en haug av nye klokker på ebay utelukkende for å selge dem på forumet.
Han bidrar i hvertfall til at de som kjøper klokker av han betaler mer en de trenger,og den profitten går rett i lomma hans,så det å insinuere at Joha gjør noen her en tjeneste ved å drive på med parallelimportgig`en sin er vel i overkant naivt.
Han utgjør jo bare enda et fordyrende mellomledd,og de som skulle være så uheldige å kjøpe noe av ham vil jo nødvendigvis betale mer enn om man hadde kjøpt den samme klokka på ebay selv..?
Å gjøre forretninger på andre forummedlemmer er dårlig stil spør du meg,
Da bør man faktisk heller starte en egen webshop å være ærlig på at man driver butikk.
Og dette er bare det moralske aspektet ved denne saken,den lov- og skattemessige siden med dette er jo også ganske tvilsom...:-?Marius/murias
Har du noen bindinger til noen urmaker, klokkeimportør eller annen virksomhet i klokkebransjen?
Siden du ikke liker at andre får rimelige klokker fra meg? Og du ønsker kanskje selv å drive næringsvirksomhet her hvis du er i klokkebransjen?
De siste avsnittene er kun for finne ut om du har noen motiver for å skrive som du gjør som enda ikke har kommet frem. Om jeg tar feil skal jeg selvfølgelig slette og beklage
Du bruker også den noe negative beskrivelsen parallellimport. Klokke-modellene jeg har annonsert har så vidt jeg vet ingen offisiell importør med enerett i Norge? Men hvis du har andre opplysninger så fortell gjerne fremfor bare å antyde.