Solgt S.U.F. Vetehinen

OBJ

Medlem
31. mars 2011
Innlegg
320
Sted
Oslo
Det er kun produsert 26 stk S.U.F. Vetehinen (DLC), så her er det en kjøpsmulighet som sjelden byr seg. Blir overrasket hvis det finnes flere klokker enn denne i Norge.

Klokken er 42mm og bygger kun 13mm i høyden. Det er ikke hverdagskost for en diver. Viserne er noe av det peneste jeg har sett og tilnærmet lik viserne som benyttes i Sarpaneva-klokkene som koster >100.000kr.

Har nettopp fått en til S.U.F. i samlingen, og innser at jeg må slanke klokkebeholdningen en del. Ønsker derfor å åpne døren for andre som kunne tenke seg å teste ut og nyte kvalitetene som S.U.F. og Sarpaneva representerer. Det er jo ikke bare bare å få tak i disse klokkene for de som ønsker det.

Ser at S.U.F. Vetehinen har blitt lagt ut her på tidssonen for 39.000kr for noen år siden. Ser at det ligger en stk Vetehinen til salgs på chrono24.no for $6360. Begge klokkene er i utgangspunktet noen tusenlapper billigere enn DLC varianten.

Setter prisen til 44.000

Merke, modell og år:

S.U.F Helsinki Vetehinen fra november 2017

Spesifikasjoner:
Urverk: Eterna 3901A Calibre
Gangreserve: 65 timer
Kassediameter: 42mm uten krone
Kassetykkelse: 13mm
Lug width: 20mm
WR: 300m

Tilstand:
Klokken er svært pen og viser veldig få brukstegn

Dokumentasjon og historikk:
Jeg kjøpte klokken av selger her på tidssonen. Han kjøpte klokken hos forhandler i Finland i oktober 2020. Klokken kommer med læretui, sertifikat, skinnrem og MN-strap.
4CAFF152-B023-490C-A8AC-050F787A90C6.jpeg

117D6587-C38C-470D-BC7B-0739460D1BF6.jpeg
 
Redigert:
Bump. Tror dette er et bra tilbud;)

Bytter gjerne mot en en litt mer dressy klokke, eksempelvis Grand Seiko (m/ champagne dial) eller Hermès H08.
 
Redigert: