Søker tips om weekend bag i skinn

Tommytott

Støttemedlem
Medlem
18. juli 2015
Innlegg
198
Sted
Bergen
Hei,

Ser det finnes en lignende tråd fra før (https://www.tidssonen.no/forum/threads/weekendbag-i-skinn-tips.4655/) men siden det er 11 år siden den ble postet så prøver jeg meg på en ny.


Jeg har til nå stort sett bare kikket på Tiger of Sweden sine. Siden jeg har brukt lang tid på dette har modellen jeg liker best (Maisina) gått ut av produksjon, men jeg liker dagens modell Brome godt også. Denne ligger til 4499kr ish retail, men jeg finner den på salg til oppunder 3000kr her og der.

Har noen andre konkrete tips til låns? Tenker budsjett opp til 5000kr. Weekend bag er kategorien, must med skinn og aller helst i en bruntone. Har bare bitt meg fast i ett annet tips i nevnte tråd og det er varene til Saddleback - f eks denne er dødskul: https://saddlebackleather.com/leather-duffel-bag-baby (men da til en litt annen pris, pluss også MVA på toppen).

Setter pris på innspill :)

Bilde av ToS Brome og Saddleback for info.


-Tommy

Brome:
1618828863650.png


Saddleback:
1618828919293.png
 
Tror du skal slite litt med budsjettet hvis du ønsker noe i høy kvalitet.
Jeg har en Filson i twill som jeg er strålende fornøyd med. Den vil i så fall havne innenfor ditt budsjett med god margin.
Uansett; kan Filson i skinn være et alternativ?

11070397_SierraBrwn_main_01.png
 
  • Liker
Reaksjoner: morbra
Dropp merker som Tiger, Oscar Jacobson o.l om du vil ha kvalitet.

Saddleback og Filson som allerede nevnt er gode alternativer. Har selv både bag og ryggsekk fra Filson i grønn canvas. Fantastisk slitestyrke og kvalitet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan og morbra
Finner også mye bra på Etsy.com. Stor forskjell på kvalitet fra de forskjellige leverandørene, har bestilt litt forskjellige ting derifra. Hvis du styrer unna åpenbare ting som PU-lær og made in China, så er det ofte god value for pengene. Les reviews og se på faktiske bilder fra brukere så bør du være rimelig trygg.
 
Dropp merker som Tiger, Oscar Jacobson o.l om du vil ha kvalitet.

Saddleback og Filson som allerede nevnt er gode alternativer. Har selv både bag og ryggsekk fra Filson i grønn canvas. Fantastisk slitestyrke og kvalitet.
Nåja... Eg har ein overprisa Tiger, og og en Saddleback. Begge får like mykje "armtid", og begge er kvalitet IMO.
 
Tror du skal slite litt med budsjettet hvis du ønsker noe i høy kvalitet.
Jeg har en Filson i twill som jeg er strålende fornøyd med. Den vil i så fall havne innenfor ditt budsjett med god margin.
Uansett; kan Filson i skinn være et alternativ?

11070397_SierraBrwn_main_01.png
Den i skinn var jo bare übernice! Med ditto pris ser jeg - 1600 euro er langt over hva jeg kan betale for en bag. Dessverre, for denne var virkelig pen..
 
Finner også mye bra på Etsy.com. Stor forskjell på kvalitet fra de forskjellige leverandørene, har bestilt litt forskjellige ting derifra. Hvis du styrer unna åpenbare ting som PU-lær og made in China, så er det ofte god value for pengene. Les reviews og se på faktiske bilder fra brukere så bør du være rimelig trygg.
Takk for bra tips! Ser mye bra der :)