Så var det vår tur (til å bli ranet)

Medlem
20. juli 2011
Innlegg
845
Sted
Bærum
Joda, jeg vet så godt at det er dumt å ha på dyre(e) klokker i Barcelona, nå har jeg lært tror jeg, det har gått bra tidligere med mange besøk i denne fine byen med både Paneraièr og Rolex på armen, men nå ble det konas Seamaster som ble røsket av armen og forsvant med en fyr på el-sparkesykkel.

Virker som to mann fulgte med ved siden av. Det var i et lite øyeblikk hvor jeg var 20 meter unna fruen, de har trolig fulgt oss lenge, selv har jeg gått rundt og `flashet`Paneraien på bare armer i flere timer, den får bo på hotellet fra nå av. Kansje tyvene lot seg skremme av min tatoverte underarm ?

Heldigvis var Omegaen forsikret men det var en ubehagelig opplevelse for frua med skrammer på håndleddet, 3 timer venting hos politiet som var faktisk veldig behjelpelige og var på stedet bare noen minutter etter episoden. Politiet kunne fortelle at bare noen minutter tidligere var en eldre herremann fra Zurich ranet for sin Rolex i gull verdi 40` euro.

Kansje lettere å få tak i en brukt Seamaster Planet Ocean . (Lagt ut nå på WTB).
 
Trist å lese, @Timewarp .
Godt det tross alt gikk rimelig greit. En klokke kan erstattes.

Jeg finner frem noe rimelig når jeg skal til Italia om et par uker. Kjipt at min batteriklokke trenger nytt batteri...

8
 
Godt å høre at det etter forholdene går greit. Disse svina begynner dessverre å ta mye plass mange steder. En må nok leve med forholdsregler. Klart, en ønsker jo at de en dag går etter feil person, som svarer med en real «omskolering».
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Ikke bra å oppholde seg en plass ikke folk klarer å se at folk har klokker, enten det er 5000 eller 500.000 i verdi.. Men sånne folk finnes vel i hver bygd og by..Håper dere får en fin ferie videre!