Ronny Olsen "ronnanol"

Temmelig dødt hos meg også når jeg ser hva denne syke hobbyen fører til...

Synd at vi opplever slike episoder, men jeg tror ikke det er hobbyen som fører til denne type hendelser.
Kjeltringer finner vi overalt. Om klokkeinteressen blir så stor at man må gjøre seg til kjeltring for å finansiere samlingen, tror jeg at man allerede har en liten kjeltring i magen. Hvis ikke vil jeg anta at man lider av en "sykdom" i kategorien spillegalskap. Dette må i så fall helbredes med profesjonell hjelp, og har forhåpentlig ingen ting med klokkehobbyen å gjøre.

Dette på generelt grunnlag og ikke som en slags analyse av vår tidligere kollega her på forumet.

Håper ikke at det er så dødt hos deg, Heuer, at jeg heretter må kjøre tur/retur 1000km for F2F-handel. Jeg tror ikke du pakker ned stein og jeg skal vokte meg vel for å pakke opp stein ;)

Har lest på sidelinjen en stund nå, og dette er rett og slett en en veldig lei sak som er vanskelig å få fullstendig oversikt over. Rar blanding av handler som har gått bra og handler tyder på direkte tyveri/scams... Håper inderlig at alt ender bra for alle involverte til slutt. Har ikke sjekket WUS enda, men blir jo spennende å se om William får pengene sine snart...

Temmelig dødt hos meg også når jeg ser hva denne syke hobbyen fører til...

Som Minuteman sier over, så håper virkelig ikke det er "dødt" for deg eller noen andre. Det er ikke hobbyen sin skyld, så ikke la gløden forsvinne. I alle områder hvor det er snakk om gjenstander av høy verdi så vil det finnes kjeltringer og uærlige mennesker. Som ChristianN sa, så har han opplevd lignende i antikvariat bransjen, og det samme kan sies om de fleste andre områder hvor handler av høy verdi foregår. Det vil alltid finnes enkelte som ønsker å utnytte ærlige menneskers tillit.

Når det er sagt, så kan jeg ærlig si at jeg aldri har vært borti et mer vennlig og helstøpt "community" enn TS sitt, hvor man virkelig får følelsen av et kameratskap rundt denne hobbyen som vi alle deler. Det er et utrolig høyt nivå av kvalitetspersoner her, og det er nettopp derfor at en sak som dette føles som et skikkelig kollektivt ballespark.

Mitt spørsmål er da: Hva med flisene og steinen, hvem beholder disse?? :confused::confused::confused::confused:

;)

Bra den saken ordnet seg i hvert fall, men hva ville skjedd om det ikke kom til mønstring på WUS og TS?? Ikkje braaa.

Pass nå bare på at ikke steinen dukker opp på e-bay som Mars stein. Steiner fra mars betales det bra for:D:D lol...

1326874732615_79.jpg

Meteoritthandler Darryl Pitt sier til AP at han selger biter av planeten Mars for 11.000 dollar, eller rundt 66.000 kroner, per ounce, som er i overkant av 28 gram. Det er ikke uvanlig at de sjeldne stenene blir handelsvare.

Karma eller?

http://forums.watchuseek.com/f63/will-real-watchdaddy1-please-stand-up-scam-alert-622551.html

Jeg har medfølese for ronnanol, som virker til å prøve å løse dette på en god måte, men her har kjøper lagt bredsiden til med et reaksjonsmønster som jeg tror ville gledet en hver politipsykolog...
Forøvrig svarer stakkars ronny så godt han kan:

http://forums.watchuseek.com/f63/ronnanol-=-scam-artist***-scam-alert***-633432-2.html#post4622196

.

Ser at godeste ronny driver med scuba aktiviteter også. Han er iallefall litt innom dykkesiden.com på forumet der...
Merkelig nok så mesteparten av innleggene hans i "kjøpt & salg" avdelingen på forumet

han går under samme brukernavn "ronnanol"...

Ser at godeste ronny driver med scuba aktiviteter også. Han er iallefall litt innom dykkesiden.com på forumet der...
Merkelig nok så mesteparten av innleggene hans i "kjøpt & salg" avdelingen på forumet

han går under samme brukernavn "ronnanol"...

Legge ut en advarsel?

Er det kun meg som har blitt ringt opp flere ganger av en ''Ole'' som sier han er på utkikk etter en gave til en gammel arbeider som skal pensjonere seg i firmaet hans? Han ringte for andre gang i dag, med samme historie som han hadde for noen måneder siden. Han ville møte meg og ringe til sin regnskapsfører som skulle bekrefte at hun/han hadde overført pengene til meg. Jeg bare lo av han, han sa den eksakt samme historie som da han ringte til meg for noen måneder siden. Pass på!

Er det kun meg som har blitt ringt opp flere ganger av en ''Ole'' som sier han er på utkikk etter en gave til en gammel arbeider som skal pensjonere seg i firmaet hans? Han ringte for andre gang i dag, med samme historie som han hadde for noen måneder siden. Han ville møte meg og ringe til sin regnskapsfører som skulle bekrefte at hun/han hadde overført pengene til meg. Jeg bare lo av han, han sa den eksakt samme historie som da han ringte til meg for noen måneder siden. Pass på!

Jeg slipper heldigvis slike telefonene da jeg har hemmlig nummer.