Rolex yacht master 40, blue vs rhodium?

Hvilken liker du best?

  • blue

    Stemmer: 36 55,4%
  • rhodium

    Stemmer: 29 44,6%

  • Antall stemmer
    65
Medlem
30. mai 2012
Innlegg
578
Jeg har lagt min elsk på Rolex yacht master 40 og synes den er helt rå, men sliter med å velge mellom blå og grå skive.

Hvilken er deres valg?


blue vs rhodium.jpg
 
Redigert:
Personlig synes jeg den grå blir litt for feminin og minner mer om dameklokke enn herreklokke. Den blå synes jeg også har mer blikkfang, noe som passer modellen godt.
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
Jeg er inhabil, men synes den grå er penest! Ser at @centro mener den grå er femi, og den blå har mer blikkfang. Vel vel, her er det selvsagt like mange meninger som det er folk. Pene klokker begge, men du tiltrekker deg kanskje mer oppmerksomhet med den blå på grunn av den skarpe fargen? Litt slik som jentene liker... hehe :cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: Kenneth R og allak
Har vurdert begge men ikke noe kjøp så langt.
Close call, men det blir grå hvis det skal være en hverdagsklokke (ikke fordi hverdager må være grå :confused:)
Den blå gir litt mer leken sommerfølelse hos meg, mens grå er litt mer seriøs. Nesten hipp som happ egentlig.
 
Ser at @centro mener den grå er femi, og den blå har mer blikkfang. Vel vel, her er det selvsagt like mange meninger som det er folk.

Du har nok rett i at det med antall meninger. Femi eller ikke, jeg heier på de som velger det de selv liker best og ikke bare følger strømmen. At @allak har sett seg ut den litt mindre kjente modellen Yacht Master fremfor f.eks. en standard Submariner lover bra. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
Takker for mange innspill:) Uansett farge, da de begge er nydelige, må dette være et av Rolex mest undervurderte ur. Jeg har ikke hatt gleden av å se det live enda, men på bilder ser det ut som en real innertier! Et slikt eksemplar skal inn!!

Tipper dette er et ur som får en oppsving hva gjelder populæritet de nærmeste årene;)
 
Jeg ville gått for en blå.
Den røde sekundviseren har litt av det klassiske DNA'et til YM...
(Det kan jo være at en nøye ettertanke...)

8
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
Når det kommer til rolex, hadde jeg valgt andre gråmarkedsselgere (hvitmarkedsselgere?) enn urverket.no.
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
Ja, kjøper eventuelt fra lokal AD, men rotet meg inn på siden via et YM søk.
 
Redigert: