Rolex vs Tudor

Medlem
30. des. 2010
Innlegg
84
Hei! Så en annonse for Tudor Black Bay i avisa denne uka. Syns det så ut som en nydelig klokke. Jeg er ikke veldig inne i Rolex/Tudor verden. Er Tudor "akseptert" i Rolex miljøet, eller blir det sett ned på slik Omega fans ser ned på Quartz Seamasters etc? Hvordan er kvaliteten på Tudor? Er det "Rolex til halvpris" eller er det simple saker som overprises bare fordi Rolex er eier? Går ut i fra det er ETA på Tudor mens Rolex kanskje bare har in-house etc, utenom dette vet jeg svært lite :p
 
Black Bay er fin den. Har vurdert den mange ganger selv. Den røde altså.

Hvordan Rolex folk ser på Tudor? Det er vel individuelt. Er jo akseptert, men er jo ikke i samme klasse.

Kvaliteten er god. Altså, det er Rolex som står bak da sier det vel seg selv at det er bra kvalitet :) men jeg synes 25k for en klokke med ETA-2824 er noget høyt. Brukt til rundt 15k er nærmere greit. Men dette er jo også individuelt hva man synes ting er verdt.
 
Tudor lager mye fint, og gir mye bang for the buck. Jeg tenker på Tudor som et fullverdig alternativ til alt annet i prisklassen, og ser på det som Tudor. Ikke som "billig Rolex".
 
Tudor lager mye fint, og gir mye bang for the buck. Jeg tenker på Tudor som et fullverdig alternativ til alt annet i prisklassen, og ser på det som Tudor. Ikke som "billig Rolex".

Enig.

Om man skal gå til anskaffelse av en Tudor kan man ikke ha "billig Rolex" instillingen, da vil den flippes så fort den kommer i hus. Hadde akuratt en Tudor i hus (dog ikke overnevnte). Utrolig kvalitetsfølelse!