Rolex Submariner Date 16610

Medlem
13. mars 2010
Innlegg
27
Jeg har ikke noe erfaring med kvalitetsur fra før. Har nå fått noe penger mellom hendene etter arv, og ønsker å kjøpe meg et kvalitetsur som en gave til meg selv, fra den jeg arvet av.
Har forelsket meg i Rolex Submariner Date 16610. Synes den ser helt fantastisk ut, og med rolex får jeg vel det beste hva angår kvalitet.
Hvor mye må jeg gi for en ny Rolex 16610? Har ikke planer om å kjøpe uret Norge da jeg helt sikkert kan få til en bedre deal i utlandet?

Jeg tenker også hva slags signaler man sender ut med å ha et sånt ur på armen. Størrelsen på 40mm vil passe meg perfekt!
 
Go for it!

Jeg har ikke noe erfaring med kvalitetsur fra før. Har nå fått noe penger mellom hendene etter arv, og ønsker å kjøpe meg et kvalitetsur som en gave til meg selv, fra den jeg arvet av.
Har forelsket meg i Rolex Submariner Date 16610. Synes den ser helt fantastisk ut, og med rolex får jeg vel det beste hva angår kvalitet.
Hvor mye må jeg gi for en ny Rolex 16610? Har ikke planer om å kjøpe uret Norge da jeg helt sikkert kan få til en bedre deal i utlandet?

Jeg tenker også hva slags signaler man sender ut med å ha et sånt ur på armen. Størrelsen på 40mm vil passe meg perfekt!

Jeg kjøpte meg samme ur i høst og har ikke angret et sekund! Dette uret er og blir et ikon. Jeg var i utgangspunktet litt spent på reaksjonene fra venner og arbeidskolleger (stort sett bare raddiser som stemmer SV og Rødt), men Submarineren det er jo egentlig et relativt diskre ur så ingen av dem har sagt noe. Dessuten hadde jo både Che og Fidel Castro rolex, he, he, og jeg driter uansett i hva folk synes
 
Min erfaring er at de færreste ur sender noe helst signal som oppfattes av andre enn andre klokkeinteresserte. Kanskje med unntak av helgull-ur. Submarineren er jo det klassiske dykkeruret, og vil således av de fleste oppfattes som et generisk sportsur. Tror det fint flyr under radaren til de fleste.
 
Bjerkes forhold til listepriser gjør det enkelt å velge Lervik som fast Rolex-pusher.
 
Da kjøper du brukt! Bullit har en nydelig Submariner 16610LV liggende ute på forumet til 29500! :)

Jeg vil gjerne ha en ny, så da kommer jeg nok til å vente litt. 46000, er det pris i Norge? Er det ikke noe å spare på å kjøpe den i utlandet? og hvis man skulle være riktig uheldig og glemme å fortolle den, blir den vel enda billigere? :D
 
Jeg vil gjerne ha en ny, så da kommer jeg nok til å vente litt. 46000, er det pris i Norge? Er det ikke noe å spare på å kjøpe den i utlandet? og hvis man skulle være riktig uheldig og glemme å fortolle den, blir den vel enda billigere? :D

Jeg ville da revurdere kravet om nytt. Til 30k kan du får norsksolgte Suber i mint stand, så godt som nye.
 
Jeg er helt enig med deg at nytt er å foretrekke.

watchfinder.co.uk er en trygg gråmarkedsforhandler som anbefales både her og på det danske forumet.

Når det er sagt så finnes det vistnok AD'er på flyplasser som tar bestillinger og har klokka inne - fri for moms - når du henter den og fortoller den her hjemme...

Lykke til!
 
Submariner er et klassisk ur som ingen andre vil kommentere dersom de selv ikke er interessert ur. Det er kun andre interesserte som vil kommentere. Dessuten holder submarineren seg godt i pris. Sea dweller er også et godt alternativ (ikke deep sea, som jeg personlig synes blir vel stor). Jeg forstår ikke helt hvorfor man skal velge nytt ur når man kan få en strøken 2007-2009 modeller på finn.no til rundt 28-32 tusen. Da sparer man faktisk så mye penger at man kan kjøpe en Omega speedmaster måneklokke i tillegg.
 
Submariner er et klassisk ur som ingen andre vil kommentere dersom de selv ikke er interessert ur. Det er kun andre interesserte som vil kommentere. Dessuten holder submarineren seg godt i pris. Sea dweller er også et godt alternativ (ikke deep sea, som jeg personlig synes blir vel stor). Jeg forstår ikke helt hvorfor man skal velge nytt ur når man kan få en strøken 2007-2009 modeller på finn.no til rundt 28-32 tusen. Da sparer man faktisk så mye penger at man kan kjøpe en Omega speedmaster måneklokke i tillegg.

Godt poeng, og ved et eventuelt salg senere får man pengene tilbake.
Lykke til.
 
Ny Submariner går for ca $5800 i US hos gråmarkedsdealer.

Watchfinder.co.uk synes jeg tar seg vel godt betalt for Rolex, men det finnes jo mange mer eller mindre seriøse bruktdealere i Europa også.
 
For rundt 30k er det mulig å få kjøpt en ny Sub i rett land med gunstig valutakurs. Mva ved innførsel kommer jo da i tillegg;)
 
Submariner 16610 er en herlig klokke, min klokke til daglig bruk. Allerede en udødelig klassiker, og kan anbefales på det varmeste. Det er greit å være oppmerksom på at den kommer i ny utgave til høsten (rundt august i Norge vil jeg tro). Da kommer den med oppgradert kasse, keramisk ring, ny lenke mv.

Men jeg tror at 16610 bare vil bli mer populær etter at den nye modellen kommer....

En mulighet dersom du skal kjøpe ny 16610 nå er å prøve urverket.no her koster den ny NOK 29000, det tilkommer 25% mva. Jeg har ingen erfaring med denne siden. Men dersom det betales med kreditt kort så vil du uansett kunne gå på kortselskapet dersom noe skulle gå galt. Mulig flere her har erfaring med urverket.no ?

Regards :)
AW