Rolex Submariner Appreciation tråd

Kermit med sort insert er bare så digg. :) De deilige maxiplotta kommer så godt frem.

22582653_162415394343766_5294755688742912000_n.jpg
Vakkert!

Blir det faktisk forskjell på kermit med sort bezel, og vanlig sort sub?
 
16610LV med sort insert versus 116610LN:
  • Crown guards på sistnevnte er mye større
  • AR under cyclops finnes på sistnevnte (selv om de aller, aller siste 16610LV påstås å ha AR under cyclops)
  • Bredden på lugs på sistnevnte er vesentlig bredere
  • Lenka 97200 på sistnevnte er anderledes enn 93250-lenka på en del områder
  • Enkelte hevder at størrelsen på de runde plotta på 16610LV er hakket større i areal ann på den nyere 116610LN
  • REHAUT
  • m.fl.
Mao. er det en haug av forskjeller uten lupe - men i det store og hele er forskjellene små - heldigvis, da en Submariner har sin egenart innen design. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mavo og Dr. Fiddy
16610LV med sort insert versus 116610LN:
  • Crown guards på sistnevnte er mye større
  • AR under cyclops finnes på sistnevnte (selv om de aller, aller siste 16610LV påstås å ha AR under cyclops)
  • Bredden på lugs på sistnevnte er vesentlig bredere
  • Lenka 97200 på sistnevnte er anderledes enn 93250-lenka på en del områder
  • Enkelte hevder at størrelsen på de runde plotta på 16610LV er hakket større i areal ann på den nyere 116610LN
  • REHAUT
  • m.fl.
Mao. er det en haug av forskjeller uten lupe - men i det store og hele er forskjellene små - heldigvis, da en Submariner har sin egenart innen design. :)


Takk!
 
I løpet av halvannen måned er jeg allerede innom Sub nr.3. Ulikt meg, da jeg ofte knytter irriterende sterke bånd til klokkene jeg bruker. Den første var en ett år gammel 116610LN, og skulle fungere som en slags "ventepølse" inntil jeg fikk tilbud om ny Hulk fra Jørgensen i Tromsø. Plutselig dukket det opp en 5 uker gammel Hulk her på TS som ropte på meg, og fristelsen ble for stor. LN ble solgt til fordel for brukt Hulk.
Hulken viste seg å være den manglende brikken - gud hjelpe meg for et vakkert stykke den er.
Og så - plutselig ble jeg kontaktet av Jørgensen i går med spørsmål om kliss ny Hulk. Fristelsen ble igjen for stor, jeg bare MÅTTE ha en LV hvor jeg var første eier!
Så nå sitter jeg her med med en kliss ny Hulk - har nettopp motet meg opp til å fjerne plasten (som satt MYE bedre enn forventet). God Lillelørdag alle sammen!
Rolex1.JPG
Rolex2.JPG
 
16610LV med sort insert versus 116610LN:
  • Crown guards på sistnevnte er mye større
  • AR under cyclops finnes på sistnevnte (selv om de aller, aller siste 16610LV påstås å ha AR under cyclops)
  • Bredden på lugs på sistnevnte er vesentlig bredere
  • Lenka 97200 på sistnevnte er anderledes enn 93250-lenka på en del områder
  • Enkelte hevder at størrelsen på de runde plotta på 16610LV er hakket større i areal ann på den nyere 116610LN
  • REHAUT
  • m.fl.
Mao. er det en haug av forskjeller uten lupe - men i det store og hele er forskjellene små - heldigvis, da en Submariner har sin egenart innen design. :)
16610 vs 16610LV er det bare minuttviser og skive som er ulik eller?
 
Trenger å få beroliget OCD'en litt:
Skal ikke datoen være sentrert i begge retninger? Plager meg ikke mer enn at man har lagt merke til det :p
IMG_3107.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Men forskjellen er ganske betydelig sett side om side, markørene ser litt puslete ut på vanlig sub IMHO, maxi dial har en mye finere symmetri.
Syns de slanke viserne er sexy på 16610. Men ja 16610LV med større markører og viser er kjempefin. Liker den spesielt godt med svart bezel. Kunne godt vært en modell de hadde kjørt.
 
  • Liker
Reaksjoner: thomasf og Plainview