Rolex Submariner Appreciation tråd

Sola titter frem og tester litt forskjellige sommersko til 114060, hva tror dere?

Gummireim fra Everest:











Syns ikke sola er kommet ennå, fra dagens sykkeltur til jobb, på nyskiftede sommerdekk, steijke surt:


Men når sommeren først kommer syns jeg den oransje er frisk! Også likte jeg everest-en, spesielt til 114060 som jo er ganske stor og kler en solid rem kanskje bedre enn nato? Norges-natoen tilhører 17.mai og andre feiringer. Enn så lenge syns jeg de grå/brune er kjempeflotte til sub-en!
 
Syns ikke sola er kommet ennå, fra dagens sykkeltur til jobb, på nyskiftede sommerdekk, steijke surt:


Men når sommeren først kommer syns jeg den oransje er frisk! Også likte jeg everest-en, spesielt til 114060 som jo er ganske stor og kler en solid rem kanskje bedre enn nato? Norges-natoen tilhører 17.mai og andre feiringer. Enn så lenge syns jeg de grå/brune er kjempeflotte til sub-en!

For meg er det kun original lenken som duger på de nye Subene. Nato går på eldre modeller.
 
Dykkelappen (Open water + Deep dive) ble tatt med suben på armen.
Den har vært nede i nesten 30m, og angrer ikke på valg av klokke :)

GOPR1757_zps5smw3dpo.jpg


Testet både på Rubber B, grå/sort strap, og oransje strap i ferien (se forrige post).

Rubber B var kanskje mest anynymt (men veldig praktisk), grå/sort strap har litt mer "sjel" (og jeg likte kombinasjonen godt), mens på oransje "poppet" klokken skikkelig!! :)
 
For meg er det kun original lenken som duger på de nye Subene. Nato går på eldre modeller.

Helt enig her, er noe med lugsene som gjør at lenke natoen ser betraktelig bedre ut på de eldre modellene kontra maxikassene. Mistenker at tynnere lugs på eldre modeller gjør Natoremmene noe mer flatterende, ikke at nato på nyere sub er feil på noen måte :)
 
Litt tettere på :)

Tøft - og nå ser man at dette er en render og ikke originalen. Se fonten på bezel. Rolex benytter ikke noen kjent font type, så tall og bokstaver på en Rolex er en ordentlig utfordring i renditions.

Men, ditt valg av font er ganske nær. :)
 
Katten tok med seg denne inn i dag. Den viste seg å være Rolex-entusiast. Jeg er en myk mann, så Rolex-musa ble satt fri, langt unna katten.

 
Er det ok at jeg poster denne her?

Ser jeg kunne brukt litt mer tid på denne, men måtte avslutte nå. Ikke ment som noe jeg mener burde sleppes på markedet, bare litt morsomt å leke litt i 3d programmet :)
ferdig2222_zpsvs4tlvpr.jpg
 
Redigert:
Hvor har du kjøpt strap'en?

Kjøpte brukt, men tror det er denne fra straps.no:
straps.no/20mm/112-zulu-strap-20mm-sort-gra

Har bestilt tilsvarende derfra selv :)

Her er et bilde til - dette er en levende tiger:

OI001190_zpslbylaz7k.jpg


Liker strapen veldig, eneste ulempe er at ringene er forholdsvis store og litt langt fra låsen, dvs. den FØLES litt usikker med tanke på å løsne av seg selv, eller løsnes av fingernemme tyver virker lett, bare å få tak i strappen etter mellom lås og ring og dra "bakover").
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Min første Rolex

Har siklet lenge etter en Submariner, og brukte påsken til å kjøpe en ny 116610 hos Askaland Ur. Kunne ikke vært mer fornøyd med kjøpet:)
IMG_7433_zpsfaf40eba.jpg
[/IMG]