Rolex Submariner Appreciation tråd

6F4F923A-8131-4817-8771-1C3145E626F7.jpeg
 
Ikke uenig, men min ocd sliter veldig med at sekundviseren står midt mellom 53 og 54 etter sju sekunder
Hadde du de facto hadde hatt OCD, ville du samtidig sett at bildet er jo vinklet noen grader til venstre langs vertikalaksen (z-aksen) så hvis du roterer bildet noen grader til høyre vil du se at sekundviseren som ligger over urskiveplanet vil stå nøyaktig på 7-sekunders markøren. ;)

Hilsen en med OCD.

843fefc7-3a81-428b-bc47-f769f93b0ee9
 
Artig å se at det jeg trodde var Oris sitt varemerke for viserplassering...ikke var så konsistent likevel. Puh...da har jeg ikke OCD heldigvis allikevel. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Hadde du de facto hadde hatt OCD, ville du samtidig sett at bildet er jo vinklet noen grader til venstre langs vertikalaksen (z-aksen) så hvis du roterer bildet noen grader til høyre vil du se at sekundviseren som ligger over urskiveplanet vil stå nøyaktig på 7-sekunders markøren. ;)

Hilsen en med OCD.

843fefc7-3a81-428b-bc47-f769f93b0ee9

Litt kjapp ute der? Jeg leste bare innlegget ditt og tenkte på minuttviseren. Hvis du roterer bildet noen grader blir det verre. Da kommer minuttviseren nesten på 54 med sekundviseren på 7 sekunder... ;)
 
  • Haha
Reaksjoner: Henrik C og darkcho
Litt kjapp ute der? Jeg leste bare innlegget ditt og tenkte på minuttviseren. Hvis du roterer bildet noen grader blir det verre. Da kommer minuttviseren nesten på 54 med sekundviseren på 7 sekunder... ;)
10:10:31 er mye lettere å forholde seg til. :mrgreen:
 
Har OCDn din sett at minuttviser er godt før en minuttmarkør (kanskje rundt 45sek) men sekundviser er litt over... (ser heller ikke at 3D effekten kan være forklaringen). Dårlig stilt altså.. :p
3D gjaldt sekundviseren... ;)

Anyway - alt dette tullet har medført at jeg har gitt opp Oris. Doxa next. :) Men, jeg ser at de aller fleste folk som hoppet på Doxatoget - hoppet av lenge før 12 måneders eie. Doxa er således litt funky, så da får jeg enda mer lyst på merket.

Har du vært borti noen varianter av Doxa, da @Zawatch?