Rolex Submariner Appreciation tråd

Da må jeg ærlig innrømme at mk1 har en finere grønnfarge. At denne skal være likere Kermit får bare være…
Du har jo mk1 @Edzilla, hva er din dom?

Bildet er sakset fra nettet. Så jeg skal ikke uttale meg egentlig.
Men om jeg skal sammenligne de bildene jeg har sett på nett til nå. Så synes jeg MK1 er mer etter min smak. MK2 er gulere i grønnfargen.
B7B9976E-2D16-4F67-996A-7E5271DB9CA3.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: saxxvik
Jeg får være litt kjerringa mot strømmen jeg da. Personlig liker jeg mk.2 bedre. Den er likere den gamle kermit og er således en bedre "homage" til originalen. Rent estetisk synes jeg grønnfargen på Mk.1 er litt for mørk i fargen. Men det er jo en smakssak :)
 
Aluminium får et metallisk lysemitterende uttrykk etter noen år som keramisk ikke kan få - naturlig nok.
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Noen som kjenner til tilsvarende eksemplarer i Norge?

ROLEX, STEEL SUBMARINER, REF. 14060M - MADE FOR THE SULTANATE OF OMAN
19652c1010130-rolex-submariner-reference-rolex-14060.jpg
 
Hei! Et muligens dumt spørsmål til dere som har en av Submariner modellene med ceramic bezel:
Kan dere "trykke ned" bezelen litt? Er det med andre ord normalt med noe bevegelse når man trykker ned på bezelen mot kassen?
Har lest litt på ymse forum der folk stort sett sier dette er normalt, da bezelen sitter på et spring-loaded ball-bearings system, men veldig kjekt med bekreftelse fra dere!

Slett gjerne posten om dette er feil sted.
 
Hei! Et muligens dumt spørsmål til dere som har en av Submariner modellene med ceramic bezel:
Kan dere "trykke ned" bezelen litt? Er det med andre ord normalt med noe bevegelse når man trykker ned på bezelen mot kassen?
Har lest litt på ymse forum der folk stort sett sier dette er normalt, da bezelen sitter på et spring-loaded ball-bearings system, men veldig kjekt med bekreftelse fra dere!

Slett gjerne posten om dette er feil sted.
Ja, den synker litt.
 
  • Liker
Reaksjoner: atler