Solgt Rolex Submariner 114060 (nodate), Norsk 2014

Medlem
28. jan. 2016
Innlegg
25
Sted
Oslo
Som en stakkars førstegangskjøper med et nærstående boligkjøp ser jeg meg dessverre nødt til å kvitte meg med min Submariner for å spe på egenkapitalen. Ser du for deg et bytte så er det ikke aktuelt denne gangen...med mindre du kan tilby en 3-roms sentralt i hovedstaden:D

Merke, modell og år:

Rolex Submariner ref. 114060 (nodate) 2014 modell, Rød tag.

Spesifikasjoner:
- Diameter: 40mm uten krone
- Avstand mellom lugs: 20mm
- Kasse og lenke: Oystersteel (904L-stållegering), Folding Oyster lock safety clasp med Glidelock-system som gjør det enkelt å endre lenkestørrelsen.
- Visere: 18karat hvitt gull
- Bezel: Rolex sin patenterte Cerachrom keramiske insert, graveringer er dekket med et tynt lag av platina. ekstremt motstandsdyktig mtp riper!
- Urverk: Calibre 3130, Superlative chronometer, +-2 sek per dag.
- Gangreserve: ca. 48t, noe jeg heller ikke har grunn til å betvile gjennom mine erfaringer.
- Glass: Safir
- Vanntetthet: 300m

Eierhistorikk:

Kjøpt nytt hos Urmaker Bjerke Bergen april 2014. Jeg kjøpte uret av GG (kvinne i dette tilfellet) på Klokkeriet i 2016.

Boks og papirer:

Komplett sett med unntak av salgskvittering og bezelbeskytter, da forrige eier har rotet bort dette. Dvs; sertifikat, ekstra lenkeledd, bruksanvisning, rød tag, original hang tag, pute & pledd, ytterboks og innerboks medfølger. For øvrig kan jeg legge ved nyprisbekreftelse fra Urmaker Bjerke Oslo mtp forsikring dersom det skulle være ønskelig.

Tilstand:
Uret er helt og pent med normale bruksmerker til 4 år å være. Under mitt eierskap har det vært brukt i rotasjon med andre ur og er behandlet svært pent. De obligatoriske hairlines'ene fra deskdiving + noen små merker på siden av kassen er selvfølgelig på plass, noe som faller seg naturlig til et bruksur å være. Dog ingenting jeg opplever som sjenerende på noen som helst måte. Service er ikke tatt, og tidsmessig har jeg målt et jevnt avvik på ca. +2sek/dag.

Beskrivelse:

Et fantastisk ur som jeg med tungt hjerte ser meg nødt til å selge, og som garantert kommer inn igjen på et senere tidspunkt! Submariner er et solid og allsidig bruksur som tåler det meste og passer til det meste (sistnevnte påstand er så klart noe subjektiv:)). Kombinasjonen av keramisk bezelinsert, safirglass og 904L-legeringen gjør at denne holder seg svært godt rent estetisk over tid. Materialvalget kombinert med et klassisk og tidsløst design gjør denne til en sikker vinner! Jeg kunne lagt ut i det vide og brede om denne dykkeren, men velger å henvise videre til AblogToWatch sin review for de som måtte være interessert i det: https://www.ablogtowatch.com/rolex-submariner-ref-114060-date-watch-review/

Referanser:
Har stort sett beholdt det jeg har kjøpt, og har følgelig kun et par (gode) referanser fra TS.

Prisantydning og oppgjør:
NOK 62 000,- + eventuelt ønsket fraktmetode. Holder til i Oslo, så kan møtes i området for Face-2-Face handel dersom det skulle være aktuelt. Forskuddsbetaling inn på bankkonto før uret sendes/overleveres. Ta kontakt på PM for en trivelig handel:)

Håvard

4JwlViw.png


ta26OV5.jpg


uZhxZad.jpg


LQCrHy9.jpg


PC9ARvd.jpg


SVCwfIh.jpg


uvdYbHZ.jpg


ZVCYamn.jpg


Q83syy0.jpg