Rolex-sertifikat uten utfylt dato

Medlem
11. okt. 2009
Sted
Oslo
Kjøpte for en stund tilbake en Rolex 2010-modell. Ved overlevering av uret stusset jeg imidlertid litt over at datoen ikke var utfylt. Forhandleren var imidlertid trykket på kortet, en autorisert forhandler i utlandet.

Selgeren, på sin side, mente uansett at dette var en fordel for meg - ettersom garantien da ville være gjeldende fra den dato jeg selv skriver inn.

Jeg tok dette for god fisk, og kjøpte uret. I ettertid har jeg stusset litt over dette, og tenkte å forhøre meg med gjengen på TS hva som stemmer i dette tilfellet. Har jeg her vært "heldig" og fått "ny" garanti på 2 år slik selger hevder (og som vi har skrevet i kjøpskontrakten) - eller er ikke denne garantien gyldig?

Urets autensitet er det ingen tvil om ettersom det er verifisert hos Bjerke :)

Dette er ikke så uvanlig, og jeg har flere ganger opplevd at klokker jeg har hatt har åpen dato i papirene.
Stort sett gjelder nok dette gråmarkedsklokker, hvor forhandleren overlater til nestemann å fylle ut dato og navn.

Nå har jeg ikke forsøkt å bruke en garanti på et slikt ur, men kan ikke forestille meg hva som kan skape problemer her:confused:

Nå har jeg ikke forsøkt å bruke en garanti på et slikt ur, men kan ikke forestille meg hva som kan skape problemer her:confused:

Det var godt å høre - tviler på at det overhodet blir noen garanti-issues med dette uret (er jo strengt tatt Rolex vi snakker om her :cool:)

Er nok vanskelig "å bli tatt" for dette, så lenge man fyller ut datoen innen rimelighetens tid.. en annen ting er jo om man selv føler det er riktig eller ikke å gjøre det på den måten! ...kommer vel ann på hvilke systemer forhandlerern har/bruker om man kan se når klokken med det og det serienummeret går ut av butikk..men Rolex har nok som Omega full kontroll på hvilke klokker som har gått ut til hvilke forhandlere og til hvilken tid..om dette igjen blir sjekket opp noen gang er kanskje tvilsomt.. :S

Satser dog på at du ikke får noen problemer, og at garantikortet blir liggendes ubrukt :)

Strengt tatt kan jo en forhandler ha en klokke liggende i hyllene sine i lang, lang tid uavhengig av når klokken gikk ut fra Rolex og inn til forhandleren ;).