Rolex sea-dweller 16600

Medlem
4. nov. 2016
Innlegg
1
Sted
bergen
Hei,

Jeg vurderer å kjøpe en sea dweller 16600 fra 90-tallet fra en bruktforretning i USA (bobs watches). De skal ha tatt service på den og hvor nødvendig erstattet med deler fra Rolex, de sa neste service burde være om 5-7 år. Jeg har vært på jakt etter en Rolex en stund, men jeg har oppdaget at det er et utfordrende prosjekt.

Er det noe problem å kjøpe en så gammel klokke? Er det noe spesielt jeg bør være bekymret for?

Er på jakt etter en klokke som jeg kan ha de neste 20 årene.

Budsjett er på +/- 100k

Takk for hjelp!

Skjermbilde.PNG
 
Hei,

Jeg vurderer å kjøpe en sea dweller 16600 fra 90-tallet fra en bruktforretning i USA (bobs watches). De skal ha tatt service på den og hvor nødvendig erstattet med deler fra Rolex, de sa neste service burde være om 5-7 år. Jeg har vært på jakt etter en Rolex en stund, men jeg har oppdaget at det er et utfordrende prosjekt.

Er det noe problem å kjøpe en så gammel klokke? Er det noe spesielt jeg bør være bekymret for?

Er på jakt etter en klokke som jeg kan ha de neste 20 årene.

Budsjett er på +/- 100k

Takk for hjelp!

Vis vedlegg 260895
Litt bob bob at de sier 'De skal ha tatt service på den' Kontra service er tatt!
Pirk litt i det såret du.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Hei,

Jeg vurderer å kjøpe en sea dweller 16600 fra 90-tallet fra en bruktforretning i USA (bobs watches). De skal ha tatt service på den og hvor nødvendig erstattet med deler fra Rolex, de sa neste service burde være om 5-7 år. Jeg har vært på jakt etter en Rolex en stund, men jeg har oppdaget at det er et utfordrende prosjekt.

Er det noe problem å kjøpe en så gammel klokke? Er det noe spesielt jeg bør være bekymret for?

Er på jakt etter en klokke som jeg kan ha de neste 20 årene.

Budsjett er på +/- 100k

Takk for hjelp!

Vis vedlegg 260895

"Buy the seller" er et godt råd.
Du stiller deg litt spørrende til et par punkter? Da bør du stille deg disse spørsmålene igjen. Du har et budsjett på 100k. Er dette penger du har råd til å tape på et EVENTUET bommkjøp? I så fall er det jo greit å ta sjansen og slå til.
Kjøper du brukt så kjøper du brukt.

Vil du være safe?
Sjekk Kjøp & Salg her på Tidssonen og gå for en av de selgere som har en del poster og er 'Good Guy'.

8