ROLEX ROLEX ROLEX og serienummer

Medlem
16. jan. 2012
Innlegg
289
Sted
Trondheim
Hei hopp!!

Frem til nå har jeg støttet meg til denne siden for å se Rolex sine serienummer og produksjonsår.

Ser nå det ligger ute en Z serie 14060M på kjøp av salg. Denne har ikke ROLEX ROLEX i bezel, som det etter min liste burde vært fra og med serien før (D).

Ble denne ROLEX ROLEX teksten lagt inn på forskjellige tidspunkt på forskjellige modeller, eller tar listen min feil sånn at dette kom inn senere i serienummer rekken?

Før skulle jeg aldri ha Rolex og var virkelig ikke engasjert, nå lurer jeg virkelig på dette:eek: Finnes det en avvenningsklinikk for denne galskapen:confused:
 
Redigert:
Dette undersøkte jeg også nærmere for en tid tilbake da jeg lurte på å kjøpe en 16613 med serienummer Z9xxxx hvor den ikke hadde ROLEXROLEXROLEX. Og deg viser seg at tidspunktet for når dette kom varierer veldig fra modell til modell.

Så det er ikke uvanlig at sene Z serier ikke har dette. Men jeg mener at alle M-serier har dette iallefall :)
 
Jeg ble også undrende til dette når jeg så på annonsen. Var helt sikker på at 14060M skulle ha skriften ROLEX ROLEX ROLEX...
 
I fobindelse med at jeg fikk en 16570 Z-serie(uten den skjemmende RolexRolexRolex) for en tid tilbake leste jeg endel reviews. Mener da å ha lest at den aktuelle serien på slutten fikk påsatt den aktuelle Brand-overkillen.
 
Er det viktig å eller gir det noe ekstraverdi ved evt. salg å ha rolexrolexrolex :confused:
Synes personlig at det blir litt jålete med den rolex-ringen
 
Har hatt flere modeller uten gravert rehaut i z serien.

På generelt grunnlag er det ekstremt mye unøyaktigheter i serienummerverifikasjonene der ute på vedensveven. Fasit er ikke alltid så korrekt som man kanskje tror.
 
Er det viktig å eller gir det noe ekstraverdi ved evt. salg å ha rolexrolexrolex :confused:
Synes personlig at det blir litt jålete med den rolex-ringen

For meg er det ikke viktig. Synes forsåvidt at den ser bedre ut uten, men det kan selvfølgelig være fordi min 16570 er uten;)

Spørsmålet mitt, var kun ment for å kunne vurdere klokker på finn f.eks. for å se etter samsvar mellom klokkens utseende og oppgitt alder. Og fordi jeg på merkelig vis har blitt genuint interessert i dette her:)

Takk til alle for svar, og godt å se at det finnes flere av oss som bruker av døgnets timer på dette!!