Solgt Rolex Red Submariner Date 1680, mk2, meters first, 2,2M,1969.

Medlem
12. mai 2013
Innlegg
855
Sted
Oslo
Dette kommer jeg til å angre på...

Til salgs er en nydelig og sjelden Rolex Red Submariner Date 1680, mark II, meters first, fra 1969.

Redsub (Submariner i rød tekst) er som kjent en sjelden og ettertraktet utgave av Submariner Date og ble kun produsert i de ca første 7 årene av 1680.
Meters first (dybden står i meter før feet) ble kun produsert de første ca. 3 årene før rekkefølgen ble byttet og det er videre anslått at kun 7% av 1680 er meters first.

Klokken var på full service hos Rolex International Service Center i 2012 med 2 års garanti. Papirer og sertifikat på dette medfølger. Plexi, krone og tube ble byttet ved service.
Ble ettersett hos Urmaker Bjerke før garantitiden utløp i 2014. Klokken er trykktestet til 200m!

Original mkII skive med nydelig off-white patina og matchende visere. Enkelte Mark II/III skiver har blitt brune, som sannsynligvis stammer fra en produksjonsfeil. Såkalte ”Chocolate Sub’s” er veldig sjeldne og enda mer ettertraktet blant samlere. Denne skiven har begynt å bli brun, eller ”Tropical”, helt nederst ved området rundt kl. 5-7. Timemarkøren kl. 11 var skjør og har blitt stabilisert.
Korrekt datoskive med open 6/9.
Original og pen fat font bezelinsert med tritium perle. Bezelring er byttet av meg, men den originale medfølger. Både den originale riveted 7206 lenken og en ny 93150 lenke medfølger.
Kassen er i utrolig fin stand uten skader.
Serienr. 2,21M.

Med på kjøpet følger en Rolex redsub annonse fra National Geographic.

Prisantydning: 145.000 nok.

Ta kontakt ved interesse, spørsmål og bud.
Alle seriøse henvendelser blir besvart.

Alle bilder er av den aktuelle klokken og tatt av meg.

Foretrekker rent salg.
Delbetaling i attraktive Rolex modeller kan være aktuelt. Evt. bytte opp kan Patek Philippe, Audemars Piguet eller Jaeger LeCoultre være interessant.

Mange og utelukkende gode referanser ved klokkekjøp og salg.










Bildet over er med original bezelring og lenke.