Jeg synes alltid Daytona har vært relativt "billig" sett opp mot andre modeller Rolex har, hvis man tenker over hva man får. Inhouse chono-verk i toppklasse, kanskje et av de bedre verkene. Og en modell med masse historie og nydelig design. Kan være enig at det er galskap, men de gale har det godt, er det ikke slik
Skille
Jeg er 100% sikker på at Rolex har stålkontroll på sin prisstrategi. Hvem vet, kanskje de ønsker å selge mindre klokker, men til høyere stykkpris? Rolex er eksperter på å klare å beholde sin posisjon. De går ikke i "rabattfella".
Har ikke sikre kilder på dette, men jeg leste at Rolex under finanskrisen, kjøpte tilbake klokker fra forhandlerene, for å sikre økonomien og holde driften i gang, samt at det ikke skulle være slik at forretninger som sleit under krisen, skulle falle for fristelsen å selge ut alt av Rolex på billigsalg. Har somsagt ikke referanser på dette, men tror på historien, da Rolex kan være truende til å gjøre alt hva de makter for å beholde sin possisjon i markedet.
Det det er lite tvil om, er at Rolex blir dyrere og dyrere for hvert år som går, så får man velge om man ønsker å være med karusellen eller ikke. Som nevnt tidligere, er jeg sikker på at Rolex vet hva de holder på med, og finner de ut at kundene fortsatt er interesserte, selv om de skrur opp prisene, så gjør de dette.