Rolex Oyster Perpetual

Medlem
4. des. 2015
Sted
Buskerud
Hei.

Helt ny her på forumet, så beklager om jeg går i noen fallgruver vedrørende posting.

Har opp i gjennom årene alltid vært glad i klokker, men aldri kjøpt for mer enn 5-10´. Men drev å tittet litt på Finn her om dagen og kom over denne. Jeg ble forelsket ved første blikk hehe..

Men jeg kan så lite om hva som er bra og dårlig, hvordan er denne priset? Hva er smart å være klar over før man går til innkjøp? Hvordan kan man forvente at en slik holder seg i pris?

Eventuelt annet jeg burde være klar over? Er klar over at selger er medlem her, noe som burde være positivt.

Takk for svar

Velkommen til galskapen!

Tror prisen er ca ok, 20% ned på en såpass ny klokke er vel ikke noe å si på.

Det som trekker opp (min vurdering): Komplett, fra norsk AD, relativt ny, ryddig annonse og selger er TS-medlem.

Men, det kan være verdt å nevne at dette ikke er den letteste Rolexen å selge igjen (når du skal oppgradere til sub). Har sett slike ligge lenge for salg tidligere. Utover det tørr jeg ikke si noe om fremtidig pris. Den har heller ikke dato.

Noen syns 36mm er lite og prefererer standard 40mm størrelse, selv syns jeg både modell og størrelse er fin.

Liker du den - kjøp den:)

Kjenner forøvrig ikke selger, men annonsen fremstår ryddig, og et TS-medlemskap er som oftest den beste garantien:)

Innbiller meg at disse koster 42.500,- ny. Men jeg synes denne er tøff jeg. Liker du den er, er jo det viktigst.
At Sub er et bedre alternativ for videresalg kan så være, men de flippes da oftere enn noe annet, så jeg lurer jo på hvor stas de faktisk er å eie :D

Har sett litt på submariner og, og syns de generelt ligger høyere i pris. Denne er allerede i gråsonen hva angår pris for meg desverre. Men pene klokker, absolutt!

Når dere sier AD, mener dere norsk autorisert forhandler?

Har tidligere ligget på 40mm+, så er vel i bunn og grunn størrelsen som bekymrer meg her.

Ellers, tusen takk for svar!

Digger denne og tror ikke du gjør noe feil om du slår til, men i min bok må prisen litt ned

Jeps, AD = autorisert forhandler. Ikke nødvendigvis norsk, men denne er det, og for meg er det et pluss.

Ulike klokkers kasseform, høyde, baklokk lenker, utseende, etc gjør at mm ikke er mm. Du må nesten prøve den.

Stilig og litt uvanlig skive. Og ja, den er endel mindre enn 40mm. Enten smiler den til deg eller ikke. Prisen bør ned synes jeg, for å reflektere at denne kan være tungsolgt. Du bør nok være rimelig klar for å beholde den en stund :)

• Liker
Reaksjoner: Genta
Det var vel forøvrig en på sonen som hadde en slik (denne?) en stund, og postet mange fine bilder? Hvem var nå det igjen?

Redigert: