Rolex & Omega

Medlem
26. aug. 2019
Innlegg
3
Sted
Oslo
Hei,

Har sett på følgende klokker en stund:
160974

160975


Noen som har en formening om hvilke som vil holde seg best i pris, evt andre forslag til tilsvarende klokker som holder seg godt.

Er det vanlig at man får prutet noe på klokkene eller er det som regel en fast pris?
 
Hei,

Har sett på følgende klokker en stund:
Vis vedlegg 160974
Vis vedlegg 160975

Noen som har en formening om hvilke som vil holde seg best i pris, evt andre forslag til tilsvarende klokker som holder seg godt.

Er det vanlig at man får prutet noe på klokkene eller er det som regel en fast pris?
Lett. Omega taper seg i verdi og Rolex stiger i verdi. Fikk 10 % rabatt hos AD sist jeg kjøpte en Submariner, men det var den grønne hos Lervik. Usikker på om Bjerke er like raus på rabatter? Ring Lervik og hør, de er kjempehyggelige og sender raskt (om du ikke bor i Haugesund)!
 
Kjøp den klokka du vil ha, ikke den klokka du tror du kan tjene penger på. Er ikke det som er poenget med dette, på klokkeriet får du sikkert mye flotte investerinstips.
 
Kjøp den klokka du vil ha, ikke den klokka du tror du kan tjene penger på. Er ikke det som er poenget med dette, på klokkeriet får du sikkert mye flotte investerinstips.
Hei og takk for svar.

Jeg har på ingen måte tenkt å tjene penger på det, men vil gjerne kjøpe en klokke jeg liker som taper seg minst over tid.
 
Lett. Omega taper seg i verdi og Rolex stiger i verdi. Fikk 10 % rabatt hos AD sist jeg kjøpte en Submariner, men det var den grønne hos Lervik. Usikker på om Bjerke er like raus på rabatter? Ring Lervik og hør, de er kjempehyggelige og sender raskt (om du ikke bor i Haugesund)!
Takk for svar, sjekker opp med Lervik :).
 
Du vil nok oppleve at det er nesten umulig å få tak i Submariner fra forhandler, dessverre. Alt for mange som vil ha tak i dette ikonet, av ulike grunner. Koster ofte mer brukt enn nytt.

Men, fortvil ikke, det finnes mange fine alternativ, herunder Omega, Tudor, Iwc, Oris, Alpina, Rado, Breitling eller Nomos for å nevne noen.

Sjekk ut Tudor Pelagos, moderne variant av klassikerne.
 
Må nesten beklage, men
1. Første post på entusiastforum om verdi gir ikke voldsom resonans
2. Det jeg skrev er sant, men skjedde for ca 4 år siden - altså en uhyggelig markedsutvikling siden da
3. Omegaen synker i verdi. Rolexen stiger i verdi.
4. Omega PO 43,5mm er en FANTASTISK klokke til super pris. Ville selv valgt blå.

Velkommen til TS og lykke til i jakta, det var det jeg litt klønete ikke klarte å si.