- Medlem
- 19. okt. 2011
La merke til en liten detalj fra exploreren min i morges under frokosten da det var helt stille i huset. Om jeg gir klokken et lite "rist" frem og tilbake i retning med skiven, altså slik at skiven beveger seg til og fra øret, så kan jeg høre en veldig svak "klankelyd" og kjenne et lite "dunk" i klokken (fra rotoren?) for hvert rist. Det virker altså som om rotoren ikke er skrudd fast nok på, og som den er litt løs.
Prøvde å gjøre det samme med Explorer 2, og den lager ingen lyd eller vibrasjon når den ristes på samme måte. Explorer 1 ble jo servet av Lervik for noen måneder siden, og er det mulig at urmakeren ikke har skrudd rotoren godt nok på? Er dette noe å bekymre seg over, aka noe som vil slite ekstra på verket, eller er det normalt og bare å overse? Helt tilfeldig at jeg la merke til det, men det er definitivt en forskjell mellom exp 1 og 2...
Prøvde å gjøre det samme med Explorer 2, og den lager ingen lyd eller vibrasjon når den ristes på samme måte. Explorer 1 ble jo servet av Lervik for noen måneder siden, og er det mulig at urmakeren ikke har skrudd rotoren godt nok på? Er dette noe å bekymre seg over, aka noe som vil slite ekstra på verket, eller er det normalt og bare å overse? Helt tilfeldig at jeg la merke til det, men det er definitivt en forskjell mellom exp 1 og 2...