Rolex made in China?

Medlem
7. april 2018
Sted
Drammen
Rolex made in China?!

Ja jeg spør etter å ha sett denne video. Stemmer dette?
Jeg trodde markedet ville kollapset, men dette kommer til å ta et helt nytt nivå!

Rolex produserer 1,3 millioner klokker hvert år. Er det mulig?
Det betyr 3561 klokker om dagen. Er det mulig gitt arbeidsstyrken de hevder å ha? Og hvor lang tid det tar å sette sammen en slik komplisert klokke.
Hvorfor har ikke Rolex gått ut og benektet disse anklagene?

Det i seg selv burde si deg noe!
At Kina er inne i bildet ......eller hva :confused:

Kinesiske fabrikker lager nok falske Rolexer, men det er konspiratorisk vrøvl å hevde at ekte lages i Kina. Hvordan Rolex produserer så mange? Automatisering. Det aller meste er urørt av menneskehender.

• Wow
Reaksjoner: Mr.Erling
Hvorfor har ikke Rolex gått ut og benektet disse anklagene?
Fordi det er ofte tanken bak sånne drittpakker - også innen politikk. Man kaster ut noe dritt om noen eller noe, og man satser på at den som dritten er rettet mot...begynner å benekte dette. Gjør man i så fall dét, vel - da har man plutselig den gode gamle "...ikke diskuter med idioter, fordi de drar deg ned på sitt nivå og vinner på erfaring..:" gående. Smart av Rolex å ikke kommentere sånne drittpakker på SOME.

ok, ser alle ovennevnte motargumenter, ..men har man sett videoen i topic?
Hva med smutthullet som beskrives at 60% av delene er kina lagd, satt sammen, men kun safir glasset blir montert og siste finish er gjort hos Rolex i Sveits?

ok, ser alle ovennevnte motargumenter, ..men har man sett videoen i topic?
Hva med smutthullet som beskrives at 60% av delene er kina lagd, satt sammen, men kun safir glasset blir montert og siste finish er gjort hos Rolex i Sveits?
det ser jeg som svært lite sannsynlig! utenkelig. 100 milliarder i omsetning og 10.000 ansatte. en ekte konspirasjonsteori som ikke kan underbygges.

det ser jeg som svært lite sannsynlig! utenkelig. 100 milliarder i omsetning og 10.000 ansatte. en ekte konspirasjonsteori som ikke kan underbygges.

-Just dét. Om bestyrelsen i Rolex SA skulle ha funnet på noe så hårreisende dumt, ville eierne ha halt dem med ut i bakgården for å, øh, avsette dem.

Du har en av de sterkeste merkevarene i verden, med marginer selv doplangere bare kan drømme om.

Også skulle du sette dette i spill ved å produsere i lavkostland?

Nei, dette holder jeg for å være omtrent like sannsynlig som at Paul McCartney døde i 1967, at Elvis lever eller at Jimmy Hoffa driver en burgersjappe på Tyin.

Svaret er automatiserte produksjonslinjer; nå liker jo Rolex (og alle andre!) å fremstille det som at høyt utdannede urmakere monterer hvert eneste ur, del for del - men jeg ville bli overrasket om det ikke er så enkelt som at de første menneskehendene som berører en Rolex, det er selgerens når han tar det ut av esken for å justere lenken for deg.