Rolex, infohelp og rep.

Medlem
6. mars 2014
Innlegg
5
Sted
Oslo
Jeg har arvet en eldre Rolex, men har fram til nå holdt meg til ur av nyere dato.

Kan noen dra kjensel på denne og dele noe informasjon om dette uret ? Lenken antar jeg ikke er orginal, men byttet ut ( det ser slik ut).

Uret går ikke. Det var hos Bjerke for noen år tilbake, men de kunne ikke reparere klokken. Jeg har tenkt å gi det et nytt forsøk. Noen tips om en urmaker som kunne ha sett på klokken på nytt hadde vært fint.

/deskdiver

Front


Bakside
 
  • Liker
Reaksjoner: JaannyPuma
Vet ikke om det står mellom "hornene" på en så gammel modell. Mulig baklokket må av for å stadfeste det. Ser ut som en semi-bubbleback fra tidlig 1950 tall. Sa Bjerke noe om hva som var galt? Og gjorde de et repforsøk som du betalte for?
 
Bjerke vurderte klokken til å ikke kunne repareres.... betalte ikke noe for dette. Jeg tar av lenken og sjekker om det finnes noe modellnumer.
 
Det stemmer, daterer klokken til ca 1952

Bjerke har sikkert ikke ville ha jobben da alle delene til urverket er gått ut av
produksjon. Da blir det litt ekstra jobb, men jeg er sikker på at en urmaker med litt "passion" vil få denne opp og gå. Det kan bli dyrt å source Rolex deler på bruktmarkedet, men jeg syntes det er verdt det. Flott klokke:)
 
vil anta at det er en caliber A296 og at det skal være mulig å finne deler på nettet ( det er færre og færre deler men i og med at alle er i dag online er det paradoksalt lettere å få tak i noe sånt nå enn for 15 år siden) det som gjør delene kostbare er at en klokke som denne har samme verk som modeller med stratosferiske priser ( tenk sub 6200 f.eks.)