Beklager om dette er ett tema som er blitt tatt opp noen ganger før, men jeg våger å lage en tråd på dette for min egen del. Jeg har bestilt tur til Spania for ferien i 2014, og når jeg er der nede kan jeg muligens ende opp med å kjøpe en 20 års gave til meg selv. Klokken jeg har sett meg ut er en Rolex Explorer Polar. Det jeg lurer på er hvor mye jeg sparer på kjøpet om den blir kjøpt i Spania, moms er jeg klar over og har på ingen måte tenkt å prøve å lure meg unna der. Mye mulig total summen blir omtrent den samme men regner med at summen da jeg drar kortet for klokken blir noe lavere enn her hjemme, sa da lurer jeg på hvor mye mindre selve klokken kan koste. Grunnen til at jeg lurer er at det kun er klokken jeg skal betale, ett annet familie medlem har sagt seg villig til å betale moms avgiften.
Hva skjer når klokken skal på service om kvitteringen for momsen blir borte? Blir det noe problem for norske forhandlere da? Regner med at det blir lagret med klokkens serie nr, men jeg spør likevel.
Hva skjer når klokken skal på service om kvitteringen for momsen blir borte? Blir det noe problem for norske forhandlere da? Regner med at det blir lagret med klokkens serie nr, men jeg spør likevel.