Trukket Rolex GMT Master ll 16760 "Fat Lady/Sophia Loren"

Medlem
4. juli 2014
Innlegg
108
Sted
Oslo
Selger min Rolex GMT Master ll 16760, også kjent som Fat Lady/Sophia Loren, da en ny klokke er på vei inn. Det har kun vært en eier før meg, og han kjøpte den i 1990 hos Urmaker Bjerke. Serienummer er 946****, og på baksiden av klokken er Bjerke sitt interne nummer gravert hvor de har lagret servicehistorikk fra deres verksted og kjøpsdato. Etter å ha vært i kontakt med Bjerke ble jeg opplyst om at klokken ble kjøpt inn av de fra Rolex i juni 1987, "birth year"-klokke for meg så sitter langt inne å selge denne, og at de har registrert følgende reparasjoner på klokken:

  • 11. september 1990: bytte av sekundviser (garanti)
  • 7. august 1997: overhaling
  • 11. september 2015: overhaling (kvittering medfølger)

Både jeg og Bjerke synes det var litt merkelig at klokken hadde ligget i nesten tre år på lager før den ble solgt, men de sa at det ikke var umulig at en klokke kan ha vært på lager hos dem i noen år før den ble solgt. Klokken kommer komplett med boks og sertifikat, men når det gjelder sertifikatet, så tilhører det egentlig ikke klokken. På sertifikatet står det et referansenummer på 16803, og et serienummer på R253***. Dette samsvarer ikke med klokkens referanse- og serienummer, og det tyder på som Bjerke sa at det har blitt utlevert et feil garantikort den gang da, og at de dessverre ikke klarer å finne ut noe mer om dette såpass mange år i etterkant.

Klokken ser ellers bra ut etter min mening, med jevn og flott patina på skive og visere, og ikke mye slark i lenken eller riper og hairlines. Det er også noen hakk i glasset mellom klokken 7 og 8 (se bilde nedenfor). Klokken ble polert ved forrige service, og bezel ble byttet.

Ingen innbytte på denne dessverre. F2F-handel i Oslo/Akershus, eller så kan klokken også sendes innenfor Norge. Jeg har kun gode Good-Guy referanser fra tidligere handler.

Selges hbo 65 000 kroner.

IMG_1612_zpsxq81mcwu.jpg


IMG_1611_zpsifb2btic.jpg


IMG_1609_zpslouybo7o.jpg


IMG_1610_zpswtiblrpx.jpg


IMG_1614_zpsladkl60a.jpg


IMG_1613_zps8us5xzro.jpg


Takk for titten!
 
Redigert: