Rolex GMT Master "Coke" og "Pepsi" - hva er fallgrubene?

Likte ikke å lese at det er mulig å 'jukse' med Pepsi' bezelen.

Det er nok mye verre juks ute å går enn å sette inn en annen bezel enn klokken kom med.
Så lenge den har rett font ser jeg ingen problemer med det.
Verre er det med ovnsbakt bezel, skive og visere, vannskadede skiver, og overpolering.
For ikke å snakke om beint frem uoriginale deler.
 
Det er nok mye verre juks ute å går enn å sette inn en annen bezel enn klokken kom med.
Så lenge den har rett font ser jeg ingen problemer med det.
Verre er det med ovnsbakt bezel, skive og visere, vannskadede skiver, og overpolering.
For ikke å snakke om beint frem uoriginale deler.
Ovnsbakt?
hvorfor ovsnbakt?
 
men er det noe n som sier det da?
At de har skiftet til Pepsi?
Det sier de sansynligvis dersom de vet om det.

Men poenget mitt er at det for meg ikke spiller noen rolle. Dersom klokken kom i ulike konfigurasjoner, men det ikke er noen mulighet for å sjekke hva den faktisk ble levert med fra fabrikk,så har du per definisjon en original klokke. Så lenge de nye delene er originaldeler, fra riktig tidsperiode.
Hvis man ikke kan slå seg til ro med det, så burde man kanskje heller kjøpe seg en annen klokke.

Edit: Omformulert.
 
Redigert:
Hvis man kjøper en Rolex GMT-master II med sort bezel (116710LN), vil ingen se forskjell om man skifter bezelen til 'Pepsi'?
Eller er det fargeforskjeller på viser o.l.?
 
Hvis man kjøper en Rolex GMT-master II med sort bezel (116710LN), vil ingen se forskjell om man skifter bezelen til 'Pepsi'?
Eller er det fargeforskjeller på viser o.l.?

Akkurat den tror jeg du skal slite med da du blir nødt til å få tak i hele bezelen, og ikke bare "insert'en".
Men ellers vil du nok ikke se forskjell.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling
Hvis man kjøper en Rolex GMT-master II med sort bezel (116710LN), vil ingen se forskjell om man skifter bezelen til 'Pepsi'?
Eller er det fargeforskjeller på viser o.l.?

Lykke til med å source en pepsi-bezel som passer til 116710LN uten å levere inn en herpa 126710BLRO til reprasjon først ;) Og ja, det er også forskjell på fargen på GMT-viseren (samt en viss endring av kassen) på de to klokkene :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Tek