Rolex GMT-Master 6542 white Pan Am til salgs på Finn

Det jeg synes er litt merkelig er at man legger ut en så spesiell klokke for salg. Hvis vi antar at denne Rolf bare er en lurendreier, hvorfor gjør han det så vanskelig for seg selv? Og hvor har Rolf hentet kunnskapen sin om Pan Am fra? Er han en klokkenerd, eller har han bare uflaks/flaks med valg å svindelobjekt? Eller kanskje han bare er et troll som vil ha litt oppmerksomhet for 25 kroner.

For orden skyld: GMT fra 1958 er uansett ikke uendelig dyr, fordi den har uoriginal kasse (aftermarket), bezel (aftermarket), nyere lenke og oppgradert skive. Dessuten er PAN-AM gravert inn på baksiden med laser.

:D

Tror Rolf har rett, denne blir nok tungsolgt.

10c4f6816de90bd6f949e66bba6975a4_zpsd47de987.jpg

Eller...Rolex har jo overhalt uret på tross av alle fake-delene. Løp og kjøp.

705ef463beb331fd4f9503c602795c85_zps15bb4472.jpg

En ting er at fyren og historien over hodet ikke henger sammen. Han påstår å ha tatt bildene selv, når bildene han bruker er hentet fra en forhandler i Vietnam som er kjent for å deale med redials og "aftermarket" (kremt):

Vintage Rolex Forum: reference for a shop in vietnam

Klokken i seg selv er jo en åpenbar fake. Selv om det skulle finnes en faktisk hvit GMT.

Her er et bilde av en annen hvit GMT (ekte eller ikke). Samme nummer, annen gravyre.

panam1.jpg

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=204595

Det interessante i denne saken er jo at vi fortsatt diskuterer den. Det er sterke psykologiske krefter i sving, ikke rart det går an å lure folk ...

Det svarer vel på spørsmålet om hvorfor han IKKE velger å selge klokken gjennom et av de store auksjonshusene. Lettere å få en vårkåt rolex fantast til å bla opp noen tusen lapper i tro om at han har gjort klokke kjøpet gjennom tidene via finn, enn å la den gå gjennom en seriøs vurdering av en ekspert på området hos et seriøst auksjonshus..my final cents on the case..

Ser at selgeren har lagt ut nye bilder og informasjon.
"Har to stykker, selger derfor denne... " Imponerende :D

Har også lagt ut en Breitling Aerospace for salg, en annonse som i seg selv synes troverdig..

Jeg begynner å få gjenkjene modus operandi til en kjent Finn.no svindler. Han ble dømt noen år siden i Follo Tingrett for et meget stort antall tilfeller av svindel, deriblant meg.. Langt over 100 tilfeller, etter hva jeg husker.

Dette synes å være akkuratt det samme oppfinnsomme, noe hyperaktive sammensurium av halvveis troverdig og bare vås.. Et stort antall annonser over kort tid og historier om at han er alvorlig sjuk er også velkjent...

Tragisk at en slik fyr får holde på, og ikke kan bures inne fordi han er et grensetilfelle mellom psykriatri og juss..

Hvis noen er interessert i detaljer, så ta kontakt på PM.

Redigert:
Tja....

Rolf har åpenbart ikke bokser til alle klokkene sine iallefall...

ROLEX ESKER - FINN Torget

Roffa er heller ikke så nøye på om Rolex-eskene er fake eller ekte ;)

Høres greit ut.
Send meg et bilde av de på 98654XXX.
Rolf

Sendt: 27. februar 2013 14:57
Til: rolf @online.no
Emne: SV: ROLEX ESKER

Nei dessverre. Har mest fake rolexer, skjønner ikke hvorfor noen betaler 20 000 for ekte ha ha ha.
Du kan få kjøpe 5 stk for 60 kr stk
<LOL>:mad::mad::rolleyes:;)

Fra: Rolf
Sendt: 27. februar 2013 14:50
Til: Kjell

Har du noen originale og ??
Mvh. Rolf

Sendt: 27. februar 2013 14:43
Til: rolf @online.no

80 kr for gode etterligninger, god stand. Ikke bilder

Fra: Rolf
Sendt: 27. februar 2013 14:40
Til: Kjell

Takk for henv.
Har du priser,evnt. Bilder ?
Mvh. Rolf

Sendt: 27. februar 2013 14:26
Til: rolf@online.no
Emne: ROLEX ESKER

Sitter på en hel del ROLEX-esker. Må de være originale? Kan skaffe billigere nemlig
Hilsen
Kjell

... Og der var de fleste annonsene til "Rolf" vekk..

Sjansen til et kupp på Pan Am GMT-Master, hårete Day-Date eller Breitling Aerospace er borte..

Men Rolf har fremdeles en gull Yachtmaster igjen. Appåtil med vannmerkede bilder fra "Aandewatches.com", i annonsen.
Rolex Yacht Master - FINN Torget

(Edit: Merkelig nok kommer vannmerkene på bildene i annonsen kun frem når jeg leser annonsen på Ipad, ikke på pc.)

Løp og kjøp. :)

Redigert:
Gi beskjed om du ikke skal ha uret, så jeg kan fjerne reservasjonen. Rolf

Tror det var like før jeg ble svindlet sønder og sammen.
Tusen takk til alle som gadd å engasjere seg i dette.
Slike typer må vi stå sammen mot.