Selges/byttes Rolex GMT 1675 fra 1968

Medlem
25. mai 2014
Sted
Sandnes
Vi har her en første generasjons Rolex GMT med matte dial. Den blir ofte betegnet som "Matte Dial MK1". På grunn av den unike utformingen på bokstaven E i ROLEX blir den kanskje enda oftere omtalt som en "GMT long E dial". Long E skiver ble produsert mellom 1967 og begynnelsen av 1971. En GMT fra denne perioden uten Long E skive har mer eller mindre ingen samleverdi.

Skiven viser en fantastisk jevn patina som matcher viserne meget godt. Originalt sølvfarget dato-hjul med "hooked seven" i motsetning til "open six" som mange tror er riktig (selv om det heller ikke er helt feil).

Klokken fremstår som mer eller mindre ny! Misforstå meg rett. Den har gjennomgått polering men originale chamfers er tydelige på alle fire lugs. Eneste som ikke er riktig for perioden er bezelen. Bezel er mest sannsynlig fra tidlig 70-tallet (sort bezel ble introdusert da), kanskje nyere.

Uret går litt for fort, det tar noen dager før jeg merker det men det plager meg ikke. Det sagt så kunne den nok trengt en justering/service i nærmeste fremtid.

Har så langt ikke sett en finere 1675 GMT Mk1 i Norge.

Pris:
89k NOK

Herfra lar jeg bildene tale for seg selv!

PS:
- Er åpen for byttehandel i annen Rolex sportsmodell.
- Klokken selges uten lenke.

Takk for oppmerksomheten

IMG_5315_zpskhbpikq7.jpg

IMG_5329_zpsy8ako5pp.jpg

IMG_5328_zpsiynbp5tb.jpg

IMG_5245_zpsqpspqdmr.jpeg

• Liker
Reaksjoner: larskp86