Rolex, Fortis, Croton-reklamer fra Playboy 1967/1969/1970

Medlem
26. jan. 2012
Innlegg
8.309
Sted
Kolbotn
Bladde igjennom tre gamle Playboy-blader (1967, -69 og -70) på jakt etter klokkereklame.

Fra juli 1970 bladet fant jeg denne Croton:

(ser den kostet $120, til sammenligning kostet bladet $1)

September 1967 gav følgende treff:

"Life begins with Fortis" var ganske sprek :)

Så selve toppen på kransekaka




Eterna-matic er kanskje ikke så spennende:


Og en herr og fru Baylor


Juli 1969




Noen som sitter på en av disse og har lyst på reklamen for "sin" klokke så send en PM,
kan godt ta fornuftigere bilder / scanne inn hvis det er flere som er interessert -
men kanskje er dussinmat og hverdagsting dette for de rutinerte Rolexianene :)
 
Fra Life 1968.

L1020823.jpg



Omegaen er av nyere dato.
 
Sikker på det var klokkereklamer du lette etter?;)

Det er mye som forandret seg i bladet siden sene 60-åra.
Det som kanhende er av hud der, er på lik nivå med hva du finner i Vi Menn av dags dato eller for all del i Se&Hør hvis du er (u-)heldig.
 
Det er mye som forandret seg i bladet siden sene 60-åra.
Det som kanhende er av hud der, er på lik nivå med hva du finner i Vi Menn av dags dato eller for all del i Se&Hør hvis du er (u-)heldig.

Stemmer sikkert det, har aldri sett i et Playboy som er fra den tiden jeg. Var uansett ment som en morsomhet i forhold til hva man stort sett forbinder med Playboy;)
 
Stemmer sikkert det, har aldri sett i et Playboy som er fra den tiden jeg. Var uansett ment som en morsomhet i forhold til hva man stort sett forbinder med Playboy;)

Ja morsomheten er helt på sin plass. Tok meg selv i å lure på om jeg blitt gal da jeg bladde forbi damer og heller leste klokkereklamen ;)
 
Jeg er ikke sikker på hvilket magasin denne kommer fra, men om noen har dette uret - WTB...:)

f7c4ccd3.jpg