Rolex Explorer Mk2 eller Tudor Fifty Eight?

Medlem
29. des. 2015
Innlegg
161
Sted
Stavanger
Vil gjerne ha et slankere ur for diverse aktiviteter som paddling, sykling og fjellturer. Er keen på begge disse, liker Explorer veldig godt men har ikke prøvd på armen enda, samme gjelder for Tudor Fifty Eight.
Hva tenker sonens medlemmer om hvilken av disse to?
 
Min stemme går også til Explorer. Supert turur og «alt mulig»klokke. Personlig synes jeg lenkene på 6-sifrede Rolex ligger en del hakk over Tudor i kvalitetsfølelse.
Explorer her representert med 114270 og 214270mk2
A2B8DEEF-4BBC-4D1B-A486-91A3206CFD8D.jpeg
 
Hva med Black Bay 41 eller 36. Jeg har vurdert min 41 opp mot Explorer flere ganger, og de har store likheter. Storebror er fortsatt storebror, men jeg er helt overbegeistret over hvilken kvalitetsfølelse Tudoren gir
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
Hva med Black Bay 41 eller 36. Jeg har vurdert min 41 opp mot Explorer flere ganger, og de har store likheter. Storebror er fortsatt storebror, men jeg er helt overbegeistret over hvilken kvalitetsfølelse Tudoren gir

Må sjekke ut tykkelsen på de.
 
Redigert:
Jeg har hatt/har begge disse det siste halvåret. Begge er flotte klokker, som garantert ikke kommer til å skuffe. Men er bruksområdet røffe turer av den typen du nevner over, går min anbefaling til BB58 - gjerne på original nato. Den har 200 meter ekstra vann-resistens, som kan være betryggende å vite på padleturer (selv om du bare har tenkt deg 20 cm under vannoverflaten.. Og den har dykkerbezel, som er et nyttig verktøy både på tur og ellers. Explorer med sin glatte bezel er et hakk mer dressy i mine øyne. Exploreren tåler selvsagt også alt du måtte finne på å utsette den for, men den får lettere bruksmerker. For min del blir det en hemsko på litt "aktive" turer.
Lykke til med valget! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos