Rolex Explorer II Ref. 16570 på Finn.no - what's the catch?

Innboksen er antagelig full :)
Nesten lotteri hvis noen stikker av med denne!
 
Fikk nettopp følgende epost fra vedkommende:

"Hei,

Takk for din interesse.

Men det finnes ett lite problem. Vi flyttet tilbake til Tyskland i 2011, av ulike grunner, etter 5 år i Norge. Alt jeg ønsket å gjøre var å annonsere min klokken for salg her i Tyskland, men min kone insisterte på at jeg skulle prøve å selge den på www.finn.no også. Jeg har prøvd å overbevise henne om det ikke er en god idé fordi alle ønsker å se varene først. Dessuten er hun for tiden i utlandet og kan ikke engang oversette alle disse norske e-postene.

Men, hvis du er seriøst interessert med hensyn til omstendighetene, kan jeg arrangere en inspeksjon til ditt sted, med www.iloxx.de

Selskapet gir deg muligheten til å sjekke varene innenfor en bestemt tidsramme, før siste utbetaling er gjort. Jeg er ganske sikker på at bare noen få dager bør være nok for deg å bestemme om du vil kjøpe Rolex eller ikke.

Hvis ikke beklager jeg for eventuelle ulemper.

hilsen,
David

PS: Jeg er takknemlig om du kan svare på engelsk eller tysk."


Dette lukter helt klart scam lang vei. Det finnes så langt jeg kan se ikke noen spor etter vedkommende noe som helst sted i Norge..

Med andre ord; styr unna folkens! I alle fall gjør jeg det:( There is no such thing as a free lunch.."
 
Fikk nettopp følgende epost fra vedkommende:

"Hei,

Takk for din interesse.

Men det finnes ett lite problem. Vi flyttet tilbake til Tyskland i 2011, av ulike grunner, etter 5 år i Norge. Alt jeg ønsket å gjøre var å annonsere min klokken for salg her i Tyskland, men min kone insisterte på at jeg skulle prøve å selge den på www.finn.no også. Jeg har prøvd å overbevise henne om det ikke er en god idé fordi alle ønsker å se varene først. Dessuten er hun for tiden i utlandet og kan ikke engang oversette alle disse norske e-postene.

Men, hvis du er seriøst interessert med hensyn til omstendighetene, kan jeg arrangere en inspeksjon til ditt sted, med www.iloxx.de

Selskapet gir deg muligheten til å sjekke varene innenfor en bestemt tidsramme, før siste utbetaling er gjort. Jeg er ganske sikker på at bare noen få dager bør være nok for deg å bestemme om du vil kjøpe Rolex eller ikke.

Hvis ikke beklager jeg for eventuelle ulemper.

hilsen,
David

PS: Jeg er takknemlig om du kan svare på engelsk eller tysk."


Dette lukter helt klart scam lang vei. Det finnes så langt jeg kan se ikke noen spor etter vedkommende noe som helst sted i Norge..

Med andre ord; styr unna folkens! I alle fall gjør jeg det:( There is no such thing as a free lunch.."


+1
 
Høres ut som det er best å styre unna denne da!! Prisen var jo for god, og hver gang den er det så dukker det stort sett opp noe som skurrer. Og dette var tydeligvis intet unntak..
 
Haha det har tydeligvis blitt veldig poPulært med sånn scam... De prøver seg på alt. Jeg ble forsøkt scammet på samme måte i fjor når jeg skulle leie en leilighet. Lurt å tenke igjennom noen ganger når en sånn annonse blir lagt ut. Jeg fikk ihvertfall annonsen i fjor fjernet fra finn til slutt ;)
 
Haha det har tydeligvis blitt veldig poPulært med sånn scam... De prøver seg på alt. Jeg ble forsøkt scammet på samme måte i fjor når jeg skulle leie en leilighet. Lurt å tenke igjennom noen ganger når en sånn annonse blir lagt ut. Jeg fikk ihvertfall annonsen i fjor fjernet fra finn til slutt ;)

Måtte anmelde et tyveri av noen bilskilt i fjor sommer, overhørte akkurat samme greia i anmeldelsesdisken da også... men da var det en fyr som hadde fått sitt navn og sin leilighet misbrukt. Han var noe forfjamset over at hans navn og hans leilighet lå ute til utleie med et annet telefonnummer enn hans eget.

Scammen var vist forøvrig helt lik. Ganske skummelt!
 
Fikk nettopp følgende epost fra vedkommende:

"Hei,

Takk for din interesse.

Men det finnes ett lite problem. Vi flyttet tilbake til Tyskland i 2011, av ulike grunner, etter 5 år i Norge. Alt jeg ønsket å gjøre var å annonsere min klokken for salg her i Tyskland, men min kone insisterte på at jeg skulle prøve å selge den på www.finn.no også. Jeg har prøvd å overbevise henne om det ikke er en god idé fordi alle ønsker å se varene først. Dessuten er hun for tiden i utlandet og kan ikke engang oversette alle disse norske e-postene.

Men, hvis du er seriøst interessert med hensyn til omstendighetene, kan jeg arrangere en inspeksjon til ditt sted, med www.iloxx.de

Selskapet gir deg muligheten til å sjekke varene innenfor en bestemt tidsramme, før siste utbetaling er gjort. Jeg er ganske sikker på at bare noen få dager bør være nok for deg å bestemme om du vil kjøpe Rolex eller ikke.

Hvis ikke beklager jeg for eventuelle ulemper.

hilsen,
David

PS: Jeg er takknemlig om du kan svare på engelsk eller tysk."


Dette lukter helt klart scam lang vei. Det finnes så langt jeg kan se ikke noen spor etter vedkommende noe som helst sted i Norge..

Med andre ord; styr unna folkens! I alle fall gjør jeg det:( There is no such thing as a free lunch.."


Hehehe, kan du ikke svare med at du bor i Tyskland og er villig til å kjøre hvor som helst for å gjøre en F2F-handel på akkurat denne klokken ;) Skulle likt å høre svaret på den, hehe.
 
Jeg svarte kort og greit at jeg ikke var interessert lenger på grunn av åpenbare tegn på svindel. Fikk dette svaret:


Can you tell me the signs please? Sorry for bothering you with this silly question, but your answer was offensive indeed.

David
 
"What gave me away" altså...

Noe gode ideer om hvordan gjøre en revers scam?