Rolex Explorer I 39mm som dressklokke?

Når Harald Rex bruker en solbleket Gmt til finstasen, da er det meste lov. Et unntak for kjole og hvitt, da gjør et lite gullur på sort kroko seg best :)

For meg er Explorer 1 symbolet på diskre klasse. (Og dessuten fruens favorittur,har to og et halvt år å spare til femtiårsdagen) :)

Klart det går til dress!

Finnes det Mesh som passer?? Det må jo bli kult!! Med forbehold om at jeg aldri har sett det og jeg har tatt grundig feil før!!

Klart det går til dress, det gjør faktisk veldig mange klokker.. Imo ikke en dressklokke. Skal du ha en utpreget dressklokke skal du ha brun eller svart alligatorreim og en helt eller delvis høypolert klassisk klokke mellom 36-42mm. Å beholde den som "dressklokke" blir feil! Å bruke den til dress, helt ok.

Explorer I er nydelig som dressur, selv om den er et sportsur i bunn og grunn.
Ikke for dressy som patek, men litt mer sporty dressy.

Jeg bruker selv Explorer I som dressur og til finere anledninger. Passer perfekt til skjorter. Ikke så voldsom som Sub og andre sportsur.
Den er diskré og tiltrekker ikke unødv. oppmerksomhet.

Redigert:
Kan den brukes til dress? Ja, definitivt!
Er det en dressklokke? Nei, absolutt ikke!

Hvis dette innkjøpet skal være en allroundklokke som også kan brukes til pent er Explorer et godt valg, men hvis dette skal være samlingens dressur hadde jeg sett meg om etter noe annet!

99 % av de du møter vil synes du har en klokke som passer utmerket til dress med en Explorer. Er det en klokke til slik bruk? Nei, det er en sportsklokke, som flere har påpekt. I dagens moteklima går det meste an. Det koker derfor ned til hva du foretrekker.

Blir vel ikke særlig mer classy enn dette vel ? :)
Donald-Draper-Rolex-Explorer.jpg

(vel strengt tatt er det 36mm Don D bruker, så ikke nøye nok på overskriften, men det har vel neppe stor betydning på resultatet..)

Redigert: