Rolex Explorer 2 16570 på Finn

Medlem
17. feb. 2013
Innlegg
72
Folkens!

Jeg føler meg tiltrukket av en 16570 med sort skive som ligger på finn.no. Den har ligget der en stund, og befinner seg i Sverige. Noen av sensorene mine slår ut, men jeg har ikke nok kompetanse til å avgjøre om dette er NOGO. Hva tror ekspertisen?

Rolex Explorer 2 - FINN Torget
 
Jeg vil ikke kalle meg for noen som helst ekspert her, men da jeg nettopp skaffet meg 16570 polar, kan jeg si hva jeg tror/tenker.

Om du er redd for at den er ekte eller ikke, er ikke jeg rette personen å stole på. Med det sagt, så ser den, ut i fra det jeg gjorde av research før mitt kjøp, ekte ut.

Klokken ser så strøken ut som selger skal ha det til :)

Men, så var det prisen.
Selger sier ikke om prisen som er oppgitt er i NOK eller SEK. Her må vel også mva taes med i regnestykket. Og da vil jeg si at dersom prisen er i SEK så er den høy, er det i NOK er den altfor høy. 36 000 SEK, vil etter frakt og mva havne på +/- 41 000 NOK...
I tillegg sier ikke selger noen ting om det er foretatt service på klokken. Dersom det stemmer at den er fra 2009, og den ikke har vært inne til en service enda, må nok det gjøres i nærmeste fremtid. Fort 5000+ i ekstrakostnad.

Hadde jeg vært interessert, ville jeg tatt kontakt med selger og fått klarhet i det jeg nevner over, og så tatt en ny vurdering.
Synes personlig at den uansett virker for dyr, og at det kan ha en sammenheng med at den har ligget ute en stund.

Men som du sier så må gjerne noen med mer ekspertise komme og dele hva de tror :)

My 2 cents :)
 
Prisen er oppgitt i SEK. Ingen service er utført på uret, men så er det visst heller ikke brukt. Dette reduserer muligens servicebehovet noe, men ikke helt.
 
Takk @MrJensen, jeg så den ja :) Jeg har dog fått det for meg at jeg vil ha Rolex rehaut. Dessuten sliter jeg med å glemme den særdeles perfekte 214270 for tiden. Selv om den blir betydelig dyrere.
 
Redigert av en moderator: