Rolex Daytona - hvitt gull

Medlem
13. des. 2012
Innlegg
116
Hei dere, har noen av dere greie på Daytonamodellene i hvittgull? Jeg ser på rolex.com at for hvittgull med lenke, finnes det kun en modell med sort skive og røde detaljer("racing dial"), og en med sølvskive og sorte ringer rundt sub dials. Forøvrig ser jeg forskjellige steder at det selges en modell som den på bildet nedenfor, med "panda-dial". Jeg vurderer å kjøpe en sånn, men blir usikker når jeg ikke finner denne på rolex sine egne sider.

Er dette en utgått modell? Jeg ser de selger denne med skinnrem, men ikke med gullenke. Kan noen fortelle litt om modellen på bildet, når var denne evt i salg?

Jeg er i ferd med å handle en sånn, og skal betale 140000 for en 2008-modell. Denne er strøken. Kan dere kommentere prisen, er den ok?
EDIT 06.11.2015: Den kostet ikke 140K likevel, men 175K. Dvs det ble ingen handel.


AX6V0009_zps726906f6.jpg
[/URL][/IMG]
AX6V0009_zps726906f6.jpg
 
Redigert:
Den ligger iallefall på urverket.no: http://www.urverket.no/rolex-daytona-hvit-18-karat-hvitt-gull-o40-mm-p-9643.html

Så det har trolig vært en original konfigurasjon med denne skiven. Det enkleste er vel å høre med en AD? Og fra urverket.no får du en indikasjon på nypris.

Jeg syns generelt det er vanskelig å mene noe om pris, spesielt på modeller som om relativt sjeldent omsettes.

Helgull Rolex ligger jo gjerne over 140´... Smurf ca 170-180´. Gult gull ca 160´+. Sjokotona ca 160´. Ta disse med en stor klybe salt - utropspriser etter hukommelse. Sjekk dine lagrede annonsen på finn :p og historikken i K/S her på TS. Kjør debatt!

Er den servet? Vet ikke hva det koster å serve Daytona, men trolig dyrere enn enklere verk.

Er den komplett og norsk? Komplett er et must for meg ved handler. Skal du selge videre er norsk en stor fordel. Solgte nettopp en flott Rolex som ikke var norsk, hvorav 99% av henvendelsene startet med: "er den norsk".

Jeg reagerer iallefall ikke på prisen. Syns klokka er superflott!
 
Om klokken ikke har store mangler høres 140´ ut som en god pris i dagens marked. Sjekk at kasse og lenke ikke er polert i stykker.

Min erfaring med hvilket land klokken kommer fra er at norske klokker selges fortere, men oppnår sjeldent høyere pris enn utenlandske.
 
Flott klokke!

Skal ikke si så mye om prisen foruten at sammenlikning med Sub eller GMT i helgull neppe er så riktig i forhold til Daytona med lærrem. En Sub eller GMT i helgull har en nypris som er opptil 100K høyere, Daytona’n ligger vel på +/- 200K ny med lærrem. Mye av prisforskjellen ligger i en massiv gullenke. Ser også ut til at bruktmarkedet etterspør helgull dykkere/sportsmodeller i noe større grad enn gull Daytona.
 
Redigert:
Daytonaen ligger på +-300000 ny i helgull. Bruktprisene ligger +-150000, såvidt jeg har sett. Bare for et år siden ble helgull solgt brukt for 125-130000.
 
Så lenge det er gull vil jeg anta at man kan bestille alle skiver som blir levert til gullmodellene - selv har jeg bare sett denne skiven med lærrem.

Åpnet ikke linken til urverket, derfor mitt svar. Kan du leve med lærrem bør prisen mao. være en del lavere :)
 
Bjerke fortalte forresten at eneste Daytona på reim fra nå er 116515 (Sjokotona). De andre modellene utgår.

En annen ting; Daytona på reim koster ca 210K og de på lenke 300K. Så at lenkemodellene bare koster 20-40K mer på brukten er "røverkjøp".
Synd man ikke bare kan kjøpe reim hos AD og bytte lås om man ønsker forandring.
Ikke veldig viktig for meg som er lenkemann, men andre ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og Consigliere
Jeg heller faktisk mer mot den sorte racing dial, og er interessert i den som ligger på finn. http://www.finn.no/65468426

Dersom man får kjøpt denne til 160000, og den er i god stand, hva mener dere om den prisen? Hvis dere skal foreta et kvalifisert gjett, vil jeg tape penger dersom jeg skulle angre og selge igjen innen ett til to år?
 
Har du sett klokken, eventuelt Mottstt bedre bilder? Ser ikke bezel lit skrapete ut og hakk lug kl.7? Mulig bildene lyger, men sjekk.
Tror den har lenken uten easylink, om du måtte ha behov for +/- 1/2 cm justering?

Jeg vil tro prisene holder seg ganske bra, men man vet aldri. Ny koster den vel 312K nå.
 
Hvis alt er ok med klokken, så kommer du nok ikke til å tape penger på 2 år.
Ihvertfall mindre en du taper hvis du kjøper en bil til 160k å bruker den i 2 år ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Takk for tipsene. Jeg har fått en annen til å se på den, og den er veldig fin. Den har mye hairlines, men alle kan poleres bort. Hairlines kommer vel etter et par ukers bruk uansett på disse, dessverre.

Den har easylink.

Jeg har sett et tilsvarende ur, og ble veldig imponert. Da jeg så pandaskiven(som tidligere var mitt daytona-førstevalg), så ble jeg litt skuffet. Litt tilsvarende min hvite 116520, som ser fantastisk ut på bilder, men hvitfargen ser litt "død" og kjedelig ut i virkeligheten. Den sorte racing dial er plutselig mest aktuell.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Eier en selv av "vanlige" typen med sort skive, og må si 140 er utrolig bra pris på panda spesielt i dagens marked/kurser. Sort skive er nok ganske lett verdt 160 i dag vil jeg si, jeg sliter litt med at folk forventer 20-40 mere for en hvitt gull sub, enn en en daytona når jeg nå titter...



Som en annen nevner her var dette veldig viktige momenter når jeg kjøpte min at den var norsk, og hadde sporbar historikk, mva var betalt og det ikke var noe snusk, var utrolig greit å kunne gå på bjerke og de sa.. ja den er kjøpt her.