Rolex daytona, gult gull eller rosegull?

YG og diamanter

Leopard.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: sjuli_123 og UJU
Jeg hadde 116505 Everose i nesten to år og var veldig fornøyd med den. Nå har jeg gult gull med grønn skive, som jeg liker veldig godt.
Jeg er faktisk usikker på hva jeg hadde valgt om jeg skulle velge igjen, etter å ha eid begge versjoner.

Jeg føler Everose er noe mer "nedtonet" enn gult gull, så jeg er veldig spent på hvordan gult gull med flashy grønn skive vil føles på mørkere arm og sommersol ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: sjuli_123
Har hatt 16528 og 116505, er faktisk veldig usikker på hvilken jeg ville tatt som førsteganskjøp. Begge deler har sin sjarm:) Akkurat nå er det 116508 som står på ønskelisten, den skiva er rå!
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Hvordan er annenhåndsmarkedet for slike kl rundt kr 300,-? Om jeg for eksempel kjøper en ny hos Bjerke og selger den igjen om 2 år.
Veldig vanskelig å vite. De siste årene har de fleste Rolex (bortsett fra gull og gull/stål?) vært en bra investering. Det har vel vært slik at populære modeller har vært solgt for samme, eller litt mer enn de kostet nye 2 år før.

Gull til 300K+ er nok ikke den beste investeringen man kan gjøre, men heller ikke den dårligste.

Jeg kjøpte min 116508 ny i desember og vil tro den ville bli solgt for 250-260ish i dag 5 måneder senere. Om Rolex stiger 6-7 % hvert år, så øker også bruktverdien.
 
Spennende å høre hva du tenker etter å ha prøvd rødt og gult gull på armen, @Aroeiendom.

Rødt gull er som nevnt over noe nedtonet, gult gull er mer flashy. Jeg er glad i begge deler :)

Vis vedlegg 40413

116508 var veldig fin. Den grønne skiven var noe av det lekreste jeg har sett.
Føler ellers kanskje at lenken blir litt for gul. Om jeg kjøper så er det mulig jeg da går for rose, da denne er noe nedtonet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Daniel Choi og Rød
116508 var veldig fin. Den grønne skiven var noe av det lekreste jeg har sett.
Føler ellers kanskje at lenken blir litt for gul. Om jeg kjøper så er det mulig jeg da går for rose, da denne er noe nedtonet.
En så magisk flott klokke har ikke behov for å være nedtonet, gå for gult gull :D:D
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Rød
Definitely Rose Gold. Yellow Gold is common now a days, everyone owns it. But the Rose gold looks premium and elegant in every way.