Avsluttet Rolex Daytona clasp - ref 78490

Medlem
10. april 2008
Innlegg
913
Rydder videre i klokkeboksen, og selger her en følgesvenn gjennom mange år - en clasp fra Rolex Daytona med referansenummer 78490.

Jeg har aldri eid en Daytona, og kjøpte denne brukt fra en "klokkemann" i Hokksund, som har solgt mye bra klokker på Finn. Han hadde hatt den på sin Yachmaster. Jeg har brukt den på alle de Rolex sportsurene jeg har hatt gjennom årene - forskjellige Submariner, GMT og Explorer.

Kvalitetsfølelsen på denne er noe helt annet enn "blikkbokslåsene" som var på oysterlenkene "den gangen" - og i tillegg har den det geniale "halvleddet" som man kan vippe ut i claspen. En fin måte å "oppgradere" sin klokke - og samtidig beholde originaliteten.

Midtleddet er i dag lett børstet matt, men kan selvfølgelig poleres opp igjen. Andre småriper, støv og fingermerker følger med uten ekstra kostnad.

Jeg betalte selv 5000,- for denne i 2008/2009 - usikker på hva den er verdt i dag. Dette er vel ikke akkurat noe man få kjøpt "løst over disk" hos Bjerke.

Auksjonen kjøres derfor uten minstepris, med minste budøkning på 250,- Auksjonen avsluttes onsdag 17.2 klokken 21.00.

Hentes hos meg sentralt i Drammen, eller sendes for kjøpers regning.

Clasp 1.jpg
Clasp 2.jpg
Clasp 3.jpg
Clasp 4.jpg
 
Redigert:
Ser at budet mitt egentlig var litt for lavt for å overholde 250kr intervallet. Sånn blir det når @Genta absolutt skal komplisere.

Så håper det er i orden at jeg runder opp til 2350 som stående bud @HenrikTA
 
  • Liker
Reaksjoner: emptybrainjacks