Rolex Datejust

Medlem
1. sep. 2013
Innlegg
294
Sted
Oslo
Hei!
Har tenkt litt på sommerklokke, og kommet fram til at en DJ i gull/stål (16013) kanskje kunne klare den jobben fint. Har lyst på vintage, og lurte derfor på om det er noen fallgruver for DJ'er fra 80- tallet jeg burde vite om. Tenkte jeg skulle bruke opp mot 20k, og det skulle vel holde hvis man finner en god handel? Takk for svar!
 
Flott klokke, som fungerer utmerket til sene og lyse kvelder. Jeg er ingen ekspert på DJ, men har eid en selv. Personlig ville jeg vært svært oppmerksom på at mange av disse klokkene kan ha uorginale/aftermarket/ettermonterte deler. Ikke sikkert dette betyr veldig mye for deg, men kan være greit å være oppmerksom på mtp. gjensalgsverdi.

Dersom du skal bruke opp mot 20k, bør det være en forutsetning at du får med jubilee-lenken. Lenken er etter min mening ganske skjør, slik at det kan være greit å undersøke den litt ekstra nærme.

Lykke til med jakten!
 
Klokken i sin originale tilstand vil med stor sannsynlighet ikke by på noen problemer.
Det du bør passe på er:
Siste service.
Uoriginale deler.
Potensielt mye slark i Jubileelenke.
Overpolering. Er alle lugsene like tykke?
 
Har selv lekt med denne idéen. En meget passende sommerklokke! :D

@Sloppmann har tatt en god del bra bilder av sin meget pene DJ. Tar meg friheten med å stjele friskt fra hans galleri-tråd.

IMG_3598_1.jpg
 
Redigert av en moderator:
Takker @jsf :) Meget fornøyd med klokken. Men pass som sagt opp for slarke jubilee lenker. Det er en del slark i min lenke, derfor bruker jeg ofte diverse skinn reimer, noe jeg synes passer fint til klokken. Noen bilder med lenke

IMG_20140121_212352.jpg


IMG_8535.jpg
 
Redigert av en moderator: