Rolex Datejust Turn O Graph "TOG" tas ut av sortimentet.

Medlem
18. mai 2009
Innlegg
483
Sted
Oslo
Denne skal i følge AD forsvinne fra sortimentet til Rolex. Den står heller ikke i den siste katalogen. Klokken er solgt i et meget lite antall over verden. Dette bør være et fremtidig samlerobjekt med sine fine røde detaljer mv.!

Jeg liker klokken veldig godt! En av mine favoritter blandt DJ!

http://www.rolex.com/en#/rolex-watc...-graph-36mm-steel-and-white-gold-m116264-0017

http://www.rolex.com/en#/rolex-watc...graph-36mm-steel-and-yellow-gold-m116263-0018


Så for de som liker DJ, så er det nok ikke så ufornuftig på sikt å sikre seg et eksemplar av arten ;)


AW:)
 
Synes den er ganske så lekker, men det blir jo litt komisk hvis Rolex`minst populære modell (?) skal oppleve prisstigning pga økt etterspørsel bare fordi den er gått ut av produksjon, I så fall LOL!
 
Synes denne er veldig kul. Perfekt blanding mellom sport og dress. Noen her inne som har en TOG egentlig? Hva ligger den på i pris?
 
Den var fet! Ser den for meg på speedbird nato, sikle! Men de jeg fant på ebay var dyre. Kanskje fornuftigere med en exp II hvis man skal ha hvit Rolex med rød detaljer. Men det var noe eget med polert kasse og den hvitgullbezelen altså!
 
Jeg har sluttet med å høre på AD'ene om klokker som skal gå ut fra sortimentet. For over ett år siden var ansatte hos Bjerke fast bestemte på at 14060 var på vei ut. Den er her fortsatt. Slike beskjeder tar jeg bare seriøst når de kommer fra Rolex selv. Men, TOG må gjerne forsvinne fra sortimentet for min del. Jeg har aldri vært noen fan. En merkelig blanding av dress- og sportsklokke, som ikke hører hjemme i noen av leirene. IMHO.
 
Synes den er ganske så lekker, men det blir jo litt komisk hvis Rolex`minst populære modell (?) skal oppleve prisstigning pga økt etterspørsel bare fordi den er gått ut av produksjon, I så fall LOL!

Det ville jo ikke være noe nytt. Gamle Milgauss gikk ut av sortimentet, og ble ekstremt ettertraktede samleobjekter. Tror aldri den solgte særlig godt den gang.
 
Synes den er ganske så lekker, men det blir jo litt komisk hvis Rolex`minst populære modell (?) skal oppleve prisstigning pga økt etterspørsel bare fordi den er gått ut av produksjon, I så fall LOL!

Sånn som Daytona med Newman skive mener du?:) Mener å ha lest at denne heller ikke var særlig populær.
Tipper de som skaffet seg en slik for endel år siden LOL'er litt de oxo.;)

rolex-paul-newman-daytona.jpg
 
Sånn som Daytona med Newman skive mener du?:) Mener å ha lest at denne heller ikke var særlig populær.
Tipper de som skaffet seg en slik for endel år siden LOL'er litt de oxo.;)

rolex-paul-newman-daytona.jpg

Ja jeg er klar over at det er slik det har vært med feks Explorer I, men det er nå litt komisk da. For å spekulere i Rolex er det om å gjøre å finne den modellen som selger minst og så har man et vinnerlodd om ca 20 år. Kanskje :D
 
Større ADer i utlandet bekrefter at den er tatt ut av Rolex. De finnes heller ikke i den nyeste Rolex katalogen. Så den er nok "gone".

Rart med det, men "red" Rolex har vist seg tidligere å bli svært ettertraktede etter noen år... ;) I tillegg så har vi eksempler som Explorer I, Milgauss, SS Daytona på 70-80 tallet måtte dumpes ut fordi ingen ville ha dem!

Så for de som liker TOG, løp og kjøp, enten brukt eller ny!

AW:)
 
Større ADer i utlandet bekrefter at den er tatt ut av Rolex. De finnes heller ikke i den nyeste Rolex katalogen. Så den er nok "gone".

...

AW:)

Den finnes både på Rolex sine hjemmesider, samt i siste prisliste. Så, jeg tviler fortsatt sterkt på at den er gone :)
 
Jeg leste et sted at Turnographe kommer i en ny og større kasse som Datejust II:D
Eller om det var 39mm som den nye Explorer. Husker ikke helt.