Rolex datejust - trenger ekspertenes råd

Medlem
30. juni 2013
Sted
Drammen
Jeg planlegger å overraske min forlovede med en Rolex Datejust. Jeg har fisket litt etter info og jeg har konkludert med at den må være two tone, den må ha sort skive og hun kommer kun til å bruke den på skinnrem.

Jeg har funnet en aktuell kandidat, men trenger råd. Synes dere denne ser kosher ut? Prisen er jo lite å si på og den sjekker alle boksene, men jeg er ingen ekspert på eldre Rolex. Så hva sier ekspertene? Tenker da på originalitet etc. :)

http://www.chrono24.no/rolex/dateju...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

2522246_xxl.jpg

Hadde selvsagt vært tryggest og best å kjøpt den i Norge, men for en utålmodig sjel virker det som dette kan bli litt vanskelig :eek:

Redigert:
Denne selgeren er blitt diskutert her før og har veldig masse pent til gode priser, men tror ingen turte slå til sist. Jeg gjorde noen søk på han og for meg er det noe som "skurrer".. Men dette kan selvsagt bare være meg som er overstadig skeptisk til utenlandske brukthandlere med forholdsvis lite feedback og adresse i HK.

Jeg har forsåvidt fått med meg tilbakemeldingene på denne selgeren og jeg er ikke så alt for nervøs for å ikke få klokken som er avbildet. Spørsmålet mitt går mer ut på om noen kan si noe om originaliteten på klokken som er avbildet? :)

Er det noen her inne som virkelig har kompetanse på vintage Rolex og har handlet med ham? I så fall er det referansen du ønsker. Får du ikke det ville jeg personlig holdt meg langt unna. Kanskje dårlig sammenligning men for meg å kjøpe viintage Rolex fra Hong Kong uten å inspisere uret blir som å kjøpe vintage Mercedes fra Litauen. :mad: No offence, just my 2 cent.
Tom

Jeg har vært i Hong kong på klokkemarked. Har besøkt såkalt Dealers Market. Her møtes dealerne for å deale med hverandre.
De har en helt annen holdning enn oss der nede, det er inngravert i de,medfødt eller vet ikke hva j skal si.
Redialing,fake deler,lenke biter. Originalt blandet med fake er det ikke noe galt med i deres øyne.
Jeg har brent fingrene godt i Hong Kong.

Når det gjelder den svarte Datejusten så er det garantert at ikke alt er som det skal, for det er det aldri der nede.
Men selgeren mener at det er det, ikke for det han er en svindler, han tror det selv. Han er lært opp til at pappa fikser klokker, onkel fikser biler, fetteren lager datejust lenker inne i kina etc etc.
Rolex og Lolex deler kan blandes, det er vi som er dumme i hans øyne.

Den sorte datejusten er fin, så må du se selv om det har noe for din bedre halvdel å si om skiven har fått ett lag med maling
Ekstra. Mest sannsynlig så er denne finere enn en du for tak i her hjemme på berget. En redialet skive er det ikke noe problem å leve med på en klokke som ikke er så veldig samlerverdig uansett. Det er værre hvis urverket har vært fikset på av En "autorisert" Lolex urmaker.