Rolex datejust til samboeren?

Medlem
13. juli 2014
Innlegg
34
Hei,

vurderer å kjøpe en brukt DJ til samboeren. Noen her med tips til hvor jeg burde lete? Hvordan er kvaliteten på eldre DJ? En spesiell årgang jeg burde gå etter?

Takk for innspill og god påske! :D
 
@Gulosten kjøpte en 16200 DJ til fruen for vel et par år siden, og hun kunne ikke vært mer fornøyd (og sluttet å mase om å låne Daytona og sub osv så vinn-vinn:) )

DJ'en har jo ligger lavere i prisvekst enn det meste annet hos Rolex, bruktverdi osv. Men steget marginal nå. Ser vel ut som du må opp mot 20k for å finne en fin utgave.
Det som pleier gjøre utslaget mtp et "premium" på en eldre DJ er lenken, og hvor thight den er.
Er og en fordel å legge inn i prisen at du bør ta en service på den så fort du har kjøpt den, for eldre klokker kan ha en del artige slitasjer som krever utslifte av deler. Så servicehistorikk er selvsagt alltid er stort pluss. Det sagt så er service på 3135 ikke SÅ dyrt (og finnes billigere steder å gjøre det en feks Bjerke)
Ang årgang og sted å lete så vil jeg vel si at du bør gå for en ikke særlig mye eldre enn 90-talls (mtp vanntetthet osv, som kan være litt værre med eldre modeller som ka ha litt irring i gjenger osv. Min bedre halvdel tar den aldri av seg, og hadde nok tatt livet av en vintage etter 1 tur på Elixia) ingen andre forslag for å finnen en enn finn.no, wtb her inne og høre m Jonny hos Brilliant watches (Han har ofte ting inne han ikke rekker legge it på finn) Litt dyrere, men hos han får du byttet til akkurat den skiven du vil ha stort sett.
Lykke til i jakten, og uansett en god investering;)
 
Redigert av en moderator:
En datejust med fluted bezel og jubilee lenke vil alltid være en vinner. Det lureste du kan gjøre på jakten er nok å legge ut en WTB annonse her på TS. Finn noen aktuelle klokker og referer til disse i annonsen. Lykke til!
 
Syns DJ er en perfekt gave.

Av egen erfaring kan det være lurt å få tak i en automatisk (ikke Oyster Date e.l.) med quickset (ikke de eldste DJene).
Dersom fruen ikke interesserer seg for urverk mister hun fort interessen av å trekke opp hver morgen, eller skru kronen rundt 24 ganger hver gang dato skal byttes.

Ser det ligger en 31mm DJ på finn nå til 12k. Litt dyr etter min mening, men kanskje mulig å prute ned.
 
  • Liker
Reaksjoner: DJM