Rolex datejust - smooth eller fluted bezel?

Etter gode innspill har jeg sirklet meg inn på disse. Begrunnelsen er rett og slett at jeg synes at smooth-oyster komboen er litt mer allsidig. Det skader heller ikke at sluttsummen blir noe rimeligere.
Veldig fornøyd med smooth/oyster. Vil uten tvil velge smooth neste gang også. Klokken er MYE mer allsidig med smooth bezel. Hvis du velger smooth bezel ville jeg gått for silver eller black dial. Synes også det er fint med kombinasjonen smooth/jubilee. Tror jeg kommer til å prøve det neste gang:D

Blue dial passer veldig fint til fluted/jubilee. Denne kombinasjonen er også veldig fin, men da synes jeg klokken blir mindre allsidig (litt mer «skjorteklokke»). Kombinasjonen fluted/oyster behøver jeg vel ikke si så mye om:eek:

• Liker
Reaksjoner: Don Jon og oggaman
Enig, dette er flott kombo. Har du prøvd både 36 og 41mm med tanke på passform ?
Har ikke akkurat prøvd denne kombo i begge størrelser. Men kona har en DJ fluted/jubilee i 36mm. Den føles noe snau for mitt 17,1cm håndledd som er meget godt vant med 40mm sports-rolex. Ideelt sett skulle jeg ha ønsket DJ i 38-39mm.

• Liker
Reaksjoner: Maz19
Etter mye grubling frem og tilbake endte jeg på denne komboen. Takk for alle innspill :)

Vedlegg

• 75D271AF-843D-4F1E-ABED-6BF534971F4C.jpeg
    75D271AF-843D-4F1E-ABED-6BF534971F4C.jpeg
    149,8 KB · Visninger: 0
Om du skal gå for smooth og oyster kan man vel like gjerne prøve å få tak i nye Explorer?

Synes evt det blir en kul kombo med Explorer og DJ med fluted og jubilee om man får kjøpt begge med tiden.

Jeg var litt i samme situasjon som deg for rundt 2 år siden. Gikk til slutt for smooth/jubilee med blå skive. Aldri angret siden.

0C3018D5-7900-4F76-BA43-36F8A549FF10.jpeg

• Liker
Reaksjoner: johage
Om du skal gå for smooth og oyster kan man vel like gjerne prøve å få tak i nye Explorer?

Synes evt det blir en kul kombo med Explorer og DJ med fluted og jubilee om man får kjøpt begge med tiden.

Ja, spørsmålet hvor kurrant den er å få tak i...:oops:

Har ikke akkurat prøvd denne kombo i begge størrelser. Men kona har en DJ fluted/jubilee i 36mm. Den føles noe snau for mitt 17,1cm håndledd som er meget godt vant med 40mm sports-rolex. Ideelt sett skulle jeg ha ønsket DJ i 38-39mm.
Hvordan opplever du dette nå i 2024, når trenden går i retning mindre klokker? Opplever du fortsatt 36mm som for liten for din del?

Hvordan opplever du dette nå i 2024, når trenden går i retning mindre klokker? Opplever du fortsatt 36mm som for liten for din del?
Tror egentlig ikke at mitt forhold til dette er påvirket av det som kanskje trender nå. Jeg prøvde BB54 her om dagen, og den kunne jeg gjerne tenkt meg. Så 37mm kan absolutt gå fint! Ellers er det jo den floskelen om at det ikke bare er mm som teller. Jeg trives fortsatt med Speedmaster på 42mm også…

Her er dagens på 40mm… Fortsatt er dette også en fin størrelse… ;)

IMG_0332.png

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Fasit:
IMG_0450.jpeg

36 mm er for liten for meg, synes det ser helt latterlig ut selv med normale håndledd på 18-19 cm.

Men, smaken er som baken - og kona, som har veldig slanke håndledd, kler DJ 36!