Rolex DateJust 1603 fra 1973 ramlet inn i klokkeboksen

Medlem
20. mars 2011
Innlegg
122
Jeg er en svoren tilhenger av tool Rolex klokker fra 60-70 tallet. Min far og min onkel hadde 1675 da jeg vokste opp, og disse har påvirket meg til å bli vintage GMT bruker. Jeg disponerer sågar min onkel sin 1675 fra 1970.

Min mamma bruker fortsatt sin datejust (damemodell) fra sent 70 tallet, så da denne herreklokken plutselig var til salgs, kunne jeg ikke motstå fristelsen. Den er identisk med samme farger, toner og jubilee lenke som min mor sin klokke. Dessuten blir den birth year klokke for meg: 1973.
IMG_1692_tuned_zpsf5f8cd53.jpg


Jeg har en regel om bare å ha 4 klokker totalt (til enhver tid). Og en datejust var ikke tenkt blant disse 4. Men dette er virkelig en flott og klassisk klokke. Tatt i betrakting de fornuftige prisene, er det rart ikke alle har en DJ i boksen.

Dette eksemplaret trenger ny krone, men klokken er svært fin, og virker upusset på kassen. Noe som er viktig for meg. Jubilee lenken er utrolig strøken og stram i leddene. Den virker nesten ny. Fantastisk.
 
Meeeget lekker @bardarne Og ser jo ut til å være i uforskammet god stand for alderen
Forstår godt at denne strekker "maks fire klokker"- policyen;) Du må ta den med på neste NURK, om du skal dit.
 
Redigert av en moderator:
Gratulerer så mye. Denne bør finne seg godt til rette blant GMT'ene ja.
 
Jeg er en svoren tilhenger av tool Rolex klokker fra 60-70 tallet. Min far og min onkel hadde 1675 da jeg vokste opp, og disse har påvirket meg til å bli vintage GMT bruker. Jeg disponerer sågar min onkel sin 1675 fra 1970.

Min mamma bruker fortsatt sin datejust (damemodell) fra sent 70 tallet, så da denne herreklokken plutselig var til salgs, kunne jeg ikke motstå fristelsen. Den er identisk med samme farger, toner og jubilee lenke som min mor sin klokke. Dessuten blir den birth year klokke for meg: 1973.
IMG_1692_tuned_zpsf5f8cd53.jpg


Jeg har en regel om bare å ha 4 klokker totalt (til enhver tid). Og en datejust var ikke tenkt blant disse 4. Men dette er virkelig en flott og klassisk klokke. Tatt i betrakting de fornuftige prisene, er det rart ikke alle har en DJ i boksen.

Dette eksemplaret trenger ny krone, men klokken er svært fin, og virker upusset på kassen. Noe som er viktig for meg. Jubilee lenken er utrolig strøken og stram i leddene. Den virker nesten ny. Fantastisk.

Fin Datejust, men hva er disse tvangstankene om bare å ha 4 Rolex i klokkeboxen? ;)
Tom
 
Handlingsregler

Fin Datejust, men hva er disse tvangstankene om bare å ha 4 Rolex i klokkeboxen? ;)
Tom

Takk for kommentar Tom.

Handlingsregler

Vel: Tanken bak 4 klokker burde kanskje bli vurdert på nytt. Men det er 2 fordeler med dette:

-Klokkene får mer tid på armen. Jeg er stor tilhenger av at alle klokker brukes. Klokker som ikke brukes, har liten verdi, etter min mening. (Her er det nok delte meninger)

-Færre klokker kan også bety bedre klokker. Skal du bruke penger på bil, er det sannsynlig at du har litt finere biler, jo færre du har, og motsatt.

Den siste regelen gjelder jo ikke hvis man har ubegrenset med penger.

Øverst på ønskelisten nå er 1655/1665 , men skal den drømmen bli en realitet, er det lett å se for seg at boksen må tømmes, igjen.

På en annen side føler jeg at jeg har en klokke eller to som ikke bør selges, noen gang. Så det er mulig at handlingsregelen bør vurderes i løpet av 2014.

PS: Jeg setter stor pris på om noen på forumet vet om 1655/1665 som mulig kan selges.

Nytt bilde:
bilde_tuned_zps5cabd26a.jpg
 
Jeg skjønner godt handlingsregelen din, ikke noe galt med den. Jeg har en annen variant, har jeg en klokke jeg er sikker på er en "keeper" blir den i boxen uansett hva som frister, du kan kanskje skifte mening av- og til, kanskje glipper en flyktig forelskelse men i det lange løp blir jeg svært happy med å holde på de klokkene jeg vet jeg hadde angret på å selge.
Personlig er jeg svært fornøyd med alle her på TS som flipper godbiter i hytt- og pine - da vet jeg jo at uret dukker opp igjen senere når jeg har klokkekontoen i balanse.
Tom
 
Jeg skjønner godt handlingsregelen din, ikke noe galt med den. Jeg har en annen variant, har jeg en klokke jeg er sikker på er en "keeper" blir den i boxen uansett hva som frister, du kan kanskje skifte mening av- og til, kanskje glipper en flyktig forelskelse men i det lange løp blir jeg svært happy med å holde på de klokkene jeg vet jeg hadde angret på å selge.
Personlig er jeg svært fornøyd med alle her på TS som flipper godbiter i hytt- og pine - da vet jeg jo at uret dukker opp igjen senere når jeg har klokkekontoen i balanse.
Tom

Ja da er vi jo ganske enige Tom. Noen klokker må ut, når andre skal inn :)
Så får vi se om tallet 4 er like fastlåst innen dette året er omme :)