Rolex BLRO - BLNR

Medlem
30. mai 2012
Innlegg
577
Etter Basel dette året ble disse modellene veldig like igen.
Rå-fine klokker begge to!

Hva synes folket, blir disse for like til å ha i boksen samtidig? Eller har de nok karakter hver for seg...

4FD4E050-8358-417D-B3C0-062201DAA146.jpeg
 
Redigert av en moderator:
Jeg er dratt mellom de begge, da Pepsien er mest tro mot opphavet som er GMT med to-farget bezel, men rødfargen blir litt for ‘rosa’ til at jeg liker den like godt som forgjengeren. Så for meg tror jeg pendelen svinger mot BLNR, men da den forrige på oyster-lenke.
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
Nok en Rolex "survey" fra @allak ;) Kjekt det, du spør om det mange lurer på. BLNR er finest etter min mening. Synes BLRO tenderer litt mot rosa og lilla, men bevares: Begge er flotte klokker! Batman for meg, gjerne med det nye urverket og jubilee.
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
Nok en Rolex "survey" fra @allak ;) Kjekt det, du spør om det mange lurer på. BLNR er finest etter min mening. Synes BLRO tenderer litt mot rosa og lilla, men bevares: Begge er flotte klokker! Batman for meg, gjerne med det nye urverket og jubilee.

Ja, blir mange rare spørsmål og problemstillinger jeg klarer å male meg opp i. Snever hobby og alt for god tid;)
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Vanskelig valg. Jeg har alltid likt Batman, det er noe med det blå og sorte som appellerer til meg. Men jeg har hatt muligheten før, tok den ikke. Og den nye jubileen lenken er ingen «deal breaker» for meg. Vet ikke helt hvorfor, men kanskje fordi jeg har en Sub. Har derimot alltid hatt lyst på en Pepsi. Så det er en klokke jeg ønsker meg. Men hadde vært perfekt om det kom med valgmulighet til å velge oyster eller jubilee. Men den nye jubilee lenken er virkelig snasen!

Laster opp et bilde funnet på Internett.

CF94CDCA-CED2-49E3-96A1-D6F27B489175.jpeg
 
Det er befriende å diskutere slike store utfordringer!:) Altså, jeg synes personlig de begge har hevet seg betraktelig med jubilee (dog var pepsi kun i hvitt gull på oyster rett før dette, men utseendet er ikke så langt unna). Hadde ikke trodd det på forhånd, men etter å ha sett dem "live" er jeg ikke i tvil. Og måtte jeg velge en av dem ville det blitt pepsi - den er så klassisk og historisk, det svinger mest for min del. Om det er for mye å ha begge? Ja, ville jo de fleste sagt. Men her inne er vi jo langt forbi fornuft osv, det er jo andre ting som teller. Akkurat nå har jeg tre divere i samlingen som for de aller fleste jeg kjenner ser klin like ut, men for meg er det jo selvsagt store forskjeller og utvalget gir stor mening for min del! Har du mulighet - kjør på!
 
Redigert:
Det er befriende å diskutere slike store utfordringer!:) Altså, jeg synes personlig de begge har hevet seg betraktelig med jubilee (dog var pepsi kun i hvitt gull på oyster rett før dette, men utseendet er ikke så langt unna). Hadde ikke trodd det på forhånd, men etter å ha sett dem "live" er jeg ikke i tvil. Og måtte jeg velge en av dem ville det blitt pepsi - den er så klassisk og historisk, det svinger mest for min del. Om det er for mye å ha begge? Ja, ville jo de fleste sagt. Men her inne er vi jo langt forbi fornuft osv, det er jo andre ting som teller. Akkurat nå har jeg tre divere i samlingen som for de aller fleste jeg kjenner ser klin like ut, men for meg er det jo selvsagt store forskjeller og utvalget gir stor mening for min del! Har du mulighet - kjør på!

Haha, godt skrevet. Liker den delen "Men her inne er vi jo langt forbi fornuft";)
Jeg grubler også veldig på om jeg skal ha Sub med eller uten dato, og når jeg legger problemstillingen frem for kona, så svarer hun selvsagt " de er jo klin like, bare den ene er med dato, ta den med dato"! Akk hadde jeg enda vært like enkel på dette området selv:cool:

Eventuelt Pepsi på orginal lenke og Batman på gummi, det kunne vært innafor:)


Er nok en god stund til dette eventuelt vil være en aktuell problemstilling, men dukker opp mange rare tanker, når alt jeg surfer på handler om klokker:eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid
Haha, godt skrevet. Liker den delen "Men her inne er vi jo langt forbi fornuft";)
Jeg grubler også veldig på om jeg skal ha Sub med eller uten dato, og når jeg legger problemstillingen frem for kona, så svarer hun selvsagt " de er jo klin like, bare den ene er med dato, ta den med dato"! Akk hadde jeg enda vært like enkel på dette området selv:cool:

Eventuelt Pepsi på orginal lenke og Batman på gummi, det kunne vært innafor:)


Er nok en god stund til dette eventuelt vil være en aktuell problemstilling, men dukker opp mange rare tanker, når alt jeg surfer på handler om klokker:eek:
Om det kan være noen trøst, så går jeg rundt med omtrent akkurat de samme problemstillingene og grubler hele tiden...;)
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
Banner sikkert i kirka her nå men jeg har store problemer med å forstå de som velger å ha ørti (altså flere enn 1) sportsmodeller fra Rolex i boksen sin - de er jo i bunn og grunn helt like! Med mindre det er snakk om fokus på investering, da forstår jeg.

Men, det var ikke svar på spørsmålet :) Coke er suveren nummer 1 for meg (heller ikke svar på spørsmålet forsåvidt) men i dette tilfellet hadde jeg gått for Pepsi.