Rolex 3235 lav amplitude og garanti.

Slikt som skjer, og eg blir stadig overrasket over dere feilfrie skapninger, men greit å trå litt på det rundt seg. Ser eg fikk deg til å le, eg blir bare trist av slike som deg. Det er for mange av dere, og om ditt indre liv berikes av dette, ja da må du fortsette! Slutter du kan du miste livsgnisten og det kan gå galt, selv om tapet ikkje er nevneverdig

Ser at forsøket på litt humor ikke slo helt an.
Beklager det.
Tøft publikum, men sånn er det i showbiz.;)
 
Noe faktisk informasjon:

Vær oppmerksom på at det er to parametre som påvirker amplituden, hevevinkel og fjærspennining.

Det har i servicemanualen til kaliber 3235 vært en feil; hevevinkelen har vært oppgitt til 53 grader, mens korrekt hevevinkel for dette verket er 55 grader.

Avlest amplityde øker med 12 med en økning av hevevinkel fra 53 til 55 grader.

Optimal amplityde synker med 110 grader fra 0 (full fjærspenning) til 24 (24 timer gangtid etter fullt opptrukket) - henholdsvis 310 og 200 grader.

Så vet dere det ....
 
Redigert av en moderator:
Jeg hadde for høy amplitude på et 3135 verk fra 2019 der den lå på 310-15 og klokken gikk for fort.
Måtte bytte fjærhuset, da fjære er for kraftig. Ble byttet til en 'svakere' fjær, og amlituden kom på rett spor igjen med sine 280 graders svingninger.
Klokken ble da presis igjen.