Rolex 3235 lav amplitude og garanti.

Medlem
14. april 2021
Innlegg
10
Sted
Vrådal
Hei alle ur entusiaster.
Eg slenger katta ut av sekken og henvender meg til de av dere som har, ur med 3235 verket fra Rolex. Pålitelig kilde hos Bjerke har fortalt at dette verket skal gå med amplitude på ca 290 nytt, mot 300 på 3135 verket. Dessverre ser eg på 3 av mine ur på over 41mm. Dvs SD, 126600 og SDDS 126660 hvor amplituden har sunket til 260 etter lite bruk, og de får den ikkje høyere hos Bjerke - service utført, også sendt Rolex Sveits og fått full overhaling av verk - 3 mnd etter og amplitude tilbake på 260. 250 er service for å unngå slitasje og spare deler i verket, samt unngå å få metall spoon i urkassen. Dette gjør service ein del billigere da det er kun vask og smurning som trengs og sjelden bytte av deler. Eg skrur selv men ikkje på ur fra 2017/2018 og 2019 fra Rolex. Men har utstyr til å teste de i timegraper osv.
Lurer på om noen her har vert borti samme problematikk, og om der finnes noen oppdatert info rundt tema?
synsing er ikkje hva eg er ute etter, men fakta basert på egen erfaring eller opplysninger der gjerne har opphav fra Rolex eller autorisert service teknikker på verkene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Har hatt samme problem med min BLRO kjøpt i 2018. Etter et par år var amplitude nede på omtrent 120, og den mistet ca 5 minutter pr dag før den til slutt stoppet helt. Har hatt den inne hos Bjerke, og nå går den fint igjen (uten at jeg aner hva amplitude er nå).
 
  • Liker
Reaksjoner: Urofil
Vær oppmerksom på at det du har postet info fra her er en diskusjonsside om replica (falske) klokker.
Disse urene er alle kjøpt hos Norske AD’r.. Samt at de har vert til service hos både Bjerke og Rolex Sveits. Verkene er ekte, men det som irriterer meg, og er kipt for min del, er at eg ikkje bruker de så mykje, og ønsker få fikset dette innenfor garanti tiden, Rolex bytter, og finner løsninger. Men tradisjon tro, er det tyst som i graven vdr hva de gjør. Bruker heller ikkje Winder, de er for ur med mange komplikasjoner, ellers er det bare slitasje på verket. Enkel fysikk. Merkeforhandlere er pålagt å anbefale dette, men ingen urmaker eg kjenner bruker dette selv. Liten fare for at olje skal samle seg i bunn av kassa. Tar gjerne 5-10 år, men ingen regel uten unnatak. Dette kjennes også enkelt når verket trekkes.
 
Beklager, hadde ikke helt oppfattet. Er slett ikke oppdatert på "fake" verden.
Ja, det er eg klar over og dette med GG uttalelser viser seg 0 verdt. Veit der er ur i omløp, som har gått gjennom flere hender. Ingen sjekker urverk og får de åpnet og kontrollert skikkelig. Der er noen med ETA-verk i, og ikkje enkelt for noen å se det uten å åpne.0
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Ja, her var kjent info, men hvor kommer den fra, AD’r er like fortvilt som kundene. De får ikkje stort mer info de. Eg holder meg til de tall eg fikk av Audun hos Bjerke - nært 290 på 3235 og 3135 nært 300. Her kan ein ofte skille ut om det skulle være et ETA verk. De går ofte med A. på oppimot 320, men da er de nært og overbanke balansen. Urmaker ansvarlig hos Bjerke er det nærmeste eg kommer Rolex, kjenner ikkje til utalelser fra denne personen.
 
Har hatt samme problem med min BLRO kjøpt i 2018. Etter et par år var amplitude nede på omtrent 120, og den mistet ca 5 minutter pr dag før den til slutt stoppet helt. Har hatt den inne hos Bjerke, og nå går den fint igjen (uten at jeg aner hva amplitude er nå).
Ja, den ene SDDS 126660 - gikk med 149 og det er ei 2018 modell - i min verden er det nært kollaps av verket. Service på 250, mulig eg går under på 3235 verket, men da skal eg ha der fra Rolex eller AD.
 
Ja, den ene SDDS 126660 - gikk med 149 og det er ei 2018 modell - i min verden er det nært kollaps av verket. Service på 250, mulig eg går under på 3235 verket, men da skal eg ha der fra Rolex eller AD.
Reis innom hos David Andersen, på Egertorget de har godt måle apparat, også hos de fleste AD’r med respekt for seg selv har dette. Usikker på om Bjerke har T.G. På Karl Johans gate, men får sjekket det i Nedre Slottsgate. Reis innom Thune, dersom du kjenner noen forhandlere av ur - ingen problem, ellers måler eg gjerne for deg når eg er i Oslo igjen. Litt usikker på når det blir - men kan sende deg et pip eller lignende så veit du iallfall hva verket tusler på. Greit å vite!
 
  • Haha
Reaksjoner: Zomged
1618478700058.png

Tullepost?
 
  • Haha
Reaksjoner: Zawatch
*hits blunt*
Svarer seg selv på internettet.:mrgreen::LOL:
Slikt som skjer, og eg blir stadig overrasket over dere feilfrie skapninger, men greit å trå litt på det rundt seg. Ser eg fikk deg til å le, eg blir bare trist av slike som deg. Det er for mange av dere, og om ditt indre liv berikes av dette, ja da må du fortsette! Slutter du kan du miste livsgnisten og det kan gå galt, selv om tapet ikkje er nevneverdig
 
*hits blunt*
Svarer seg selv på internettet.:mrgreen::LOL:
Nei, ikkje i det hele. Dette er et problem, Rolex har med de relativt nye verkene 3235. Finnes mykje og lese om det, men førstehånd opplysninger av de som skrur på disse urene, og når de også er noe fortvilet over Rolex sin manglende evne til kommunikasjon. Ja da blir det slik i ein overgangs fase, og det er langt fra første gang.