Trukket Rolex 214270 2015mod

Medlem
8. aug. 2015
Innlegg
397
Sted
Oslo
Går nå som auksjon uten minstepris på Klokkeriet. Tar derfor ikke i mot flere bud her.



Rolex Explorer 214270 "Shorty" 2015
kr 52 000


Okey, denne sitter langt inne..

Min første Rolex. Uret jeg aldri skulle kvitte meg med. Uret som skulle gå i arv til min førstefødte. Keeperen. Rolex mest anvendelige ur...

I det siste har jeg tenkt mye på dette. Jeg har en sønn på 3 og en sønn til på vei. Disse skal en gang arve ur av meg. I dag har jeg en Pepsi og en SD4K blant annet. Jeg tenker at det er mye mer fornuftig av meg å beholde disse, slik at de kan arves av mine sønner en gang i fremtiden fremfor Exploreren.

Det er derfor jeg nå forsøker meg på et salg.

Uret er pre-basel 2016.
Det vil si, at den har de litt kortere viserne og hvitt gull i 3,6,9 istedenfor lume som dagens modell har.
For meg er dette den mest attraktive varianten, kanskje bortsett fra eldre originale 36mm.

I 2015 var jeg ikke like oppdatert som jeg er i dag. Denne ble dermed kjøpt via Urverket.no (Første og siste gang jeg har handlet der) Den ble levert med stemplet garantikort fra britisk AD og har grønn tag.

Det er et veldig pent ur, uten hakk eller dings. Kun normale bruksmerker.

Dersom jeg oppnår ønsket pris, legger jeg også ved en blå Everest gummireim som knapt er brukt. Ser veldig bra ut på Exploreren.

Uret er 39mm

Les mer om historien til denne klassikeren her:

https://www.rolex.com/w…/explorer/m214270-0003/magazine.html

WR25Ruk.jpg

x9CICUD.jpg

UjFpm3q.jpg

97EmAOu.jpg

pQZKwnS.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: LeicaM og Chronodiver