Rolex 2021: Spekulasjoner

Ny exp2 ser det ut til. Er vel en datoboble der og cg. Så da spørs det om de beholder 42mm eller ikke..

still-waiting-on-1231f0e9fb.jpg
 
Hva enn det er så er det allerede 4 års leveringstid for alle andre enn invistorene, som på merkelig vis klarer å fylle finn med nye modellen ca 3 uker etter lansering, selvsagt med klokker som er #BjerkeTattUt :poop:
 
Jeg tipper på at forandringene kan være i kassen på explorer to, nå tre( tviler sterkt) Gjort litt mer lik sub og gmt-master, kanskje i 42 eller 43mm. Samme skivefarge-r, eller mer krem hvit og en ny for del gull variant. Verk er garantert oppdatert. Lenken smalner mot låsen, ellers må de da ha bredere endeledd. Innslag av farge matt sort og mer rød-oransje på visere og skive. Nippelen på glasset kommer aldri til å forsvinne. 100m vanntetthet beholdes eller innføres ny, 150m
Bezel er vel som før eller kanskje smalere.
Gjetter vilt og er ikke så nøye, kjøper uansett forandring. (y)
 
Hadde håpet på en explorer I med hvit skive. Det hadde isåfall hvert den eneste aktuelle for min del. Polaren synes jeg egentlig er fin som den er.
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos og Jjjjj
Ny Explorer 1 i 36, ja takk. Så kan man jo håpe at invistorene som alltid står øverst på ventelistene synes den er for liten.......
Å lage en Explorer i 36mm er som å ødelegge klokken helt! Det blir for smått for et såpass stilig ur.
(Jeg står forresten ikke på noen lister...)
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve
Å lage en Explorer i 36mm er som å ødelegge klokken helt! Det blir for smått for et såpass stilig ur.
(Jeg står forresten ikke på noen lister...)

36mm er Den Riktige Størrelsen for Explorer. :)

Kødda. Men: ja takk til flere størrelser/proporsjoner av alle populære modeller. Vi har ikke alle samme størrelse håndledd. (Planet Ocean er superkul, men som en hockepuck for meg i 43.5mm. Da er jeg glad de har en versjon i 39.5mm også)
 
Redigert:
Syns uansett «toolwatch» er et upassende utrykk for klokker som koster over 100k og som de fleste tar av seg bare de skal klippe plenen.

Har sett folk spørre på forum »om det er ok å bruke tannbørste og oppvasksåpe» for å vaske Submarineren, som om den er noe av det skjøreste i hele verden... Kanskje ikke så rart når disse klokkene koster så mye?

Etter min mening er en "toolwatch" en klokke som koster så lite at det ikke er verdens undergang dersom man skulle være uheldig da man f.eks fallt av stigen og knuste klokka mot en murvegg. men klart, det finnes folk som bruker Rolex'en slik, men det er nok ikke mange.

Jeg har en Seiko som jeg kjøpte på 90-tallet, fungerer bra fremdeles. Hadde den på armen da jeg brukte en vinkelsliper med stålbørste der børsten plutselig tok tak i ermet på fleece jakka og snurret rundt venstre arm før den stoppet. Den skadet bezel og glass på klokka og det ble litt blod og blåmerker etc. Men forstod først etterpå at Seiko'en sannsynligvis hadde reddet større skader så da snakker man ekte toolwatch!

En "toolwatch" er jo ganske individuelt for kver enkelt å avgjøre. For meg er det feks avhengig av fleire tidssoner og lesbarhet. For andre er det andre kriterier som gjer at en klokke er et verktøy. Ellers skjønner eg ikkje poenget med å ha en masseprodusert sportsstålklokke om en ikkje kan bruke den til omtrent alt livet kaster etter en.
 
Ja, jeg har skjønt såpass at det er stor underholdning å hive rundt åpenbart urealistiske størrelser. Men det besvarer ikke spørsmålet mitt. Hvor er humoren her?
Svaret er at det er ikke noe humor, det er heller litt triste saker. Svaret er at det er jævlig mye styr rundt dette og noen spekulerer vilt og sluker informasjon rått. Det syntes jeg for så vidt er litt vittig. Men bare litt, mest slitsomt. Det som kommer til å skje til uken er at det vil dukke opp noen nye modeller fra Rolex. Det føler jeg meg trygg på:LOL:Hverken mer eller mindre. Enten liker man eller liker ikke, og kjøper eller ikke kjøper.
Er vel også i ferd med å innse at jeg syntes Rolex er i ferd med å bli et skikkelig gjesp (noe som er kjipt), selv om jeg har noen modeller og venter på noen.